تحولات اوکراین؛ مسکو: غرب به گمراه کردن جامعه بین‌المللی عادت کرده است

14:49 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۳۱
تحولات اوکراین؛ مسکو: غرب به گمراه کردن جامعه بین‌المللی عادت کرده است
روسیه با اشاره به درخواست‌های اخیر برای استفاده از سلاح‌های غربی برای هدف قرار دادن خاک این کشور، هشدار داد که غربی‌ها به خوبی از پیامدهای چنین اقدامی آگاه هستند.

خبرگزاری میزان - دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، تاکید کرد که کشور‌های غربی به‌طور کامل از عواقب اجازه دادن به نیرو‌های اوکراینی برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات دوربرد غربی آگاه هستند.

وی در مورد درخواست‌های اخیر غرب برای هدف قرار دادن خاک روسیه با سلاح‌های غربی گفت: کشور‌های غربی کاملا از عواقب استفاده یا عدم استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی علیه اهداف خاصی در روسیه آگاهند.

این مقام ارشد روسیه تصریح کرد: مسکو بر دستیابی به اهداف خود در عملیات نظامی در اوکراین متمرکز است و بنابراین به مواضع سران غربی که از واقعیت جدا شده‌اند و امروز یک چیز می‌گویند و فردا چیز دیگری و در هر دو مورد نیز دروغ می‌گویند اهمیتی نمی‌دهد، آن‌ها به دروغ و گمراه کردن جامعه بین‌المللی عادت کرده‌اند.

پیش از این، مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور بین‌المللی مجلس نمایندگان آمریکا، از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور، خواسته بود تا به نیرو‌های کی‌یف اجازه دهد تا خاک روسیه را با سلاح‌های آمریکایی هدف قرار دهند.

کشف انبار مهمات اوکراین در دونتسک

نیرو‌های گارد مرزی روسیه یک انبار سلاح و مهمات غربی که از نیرو‌های اوکراینی باقی مانده بود را در یکی از شهر‌های آزاد شده جمهوری دونتسک کشف کردند.

حمله نیرو‌های اوکراینی به دونتسک در شبانه‌روز گذشته

مقام‌های جمهوری خلق دونتسک گزارش دادند که نیرو‌های اوکراینی طی شبانه‎روز گذشته ۲۴ بار خاک این منطقه را هدف قرار داده و ۶۷ گلوله با کالیبر‌های مختلف شلیک کردند.

نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی مسائل مربوط به جنایت جنگی در اوکراین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، این نمایندگی ۲۴ مورد حمله از سوی نیرو‌های اوکراینی را ثبت کرده است.

هشدار لاوروف درباره استفاده از سلاح‌های آمریکایی در خارج از منطقه جنگی

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفت: سلاح‌های آمریکایی در حال حاضر علیه اهدافی خارج از منطقه جنگی در اوکراین استفاده می‌شود.

در همین حال مدیر اطلاعات خارجی روسیه گفت: غرب خواهان راه‌حل مصالحه‌ای برای حل مناقشه در اوکراین نیست.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: کنفرانس سوئیس درباره اوکراین ارتباطی به یافتن راه‎حل برای صلح ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *