هشدار چین به تایوان درباره تشدید تنش‌ها

13:46 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۲۵
هشدار چین به تایوان درباره تشدید تنش‌ها
وزارت دفاع چین همزمان با رزمایش‌های نظامی گسترده خود، به مقامات تایوان درباره تشدید تنش‌ها هشدار داد.

خبرگزاری میزان - سخنگوی دفاعی چین هشدار داد: هر بار که نیرو‌های جدایی‎طلب تایوان دست به اقدامات تحریک‎آمیز بزنند، اقدامات متقابل تا رسیدن به اتحاد کامل چین بیشتر خواهد شد.

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین، این اظهارات را در پاسخ به پرسش رسانه‌ای مربوط به مانور‌های مشترک جاری در اطراف جزیره تایوان که از سوی ارتش چین آغاز شده، بیان کرد.

ارتش چین همزمان با دومین روز از آغاز رزمایش خود در اطراف تایوان اعلام کرد: رزمایش‌های نظامی در اطراف تایوان برای آزمایش توانایی برای تسخیر قدرت بر این جزیره طراحی شده است.

این بزرگ‌ترین رزمایش ارتش چین در بیش از یک سال گذشته است و تنها چند روز پس از ادای سوگند لای چینگ ته، رئیس‌جمهور جدید تایوان، برگزار می‌شود.

پکن، رئیس‌جمهور جدید تایوان را به عنوان یک «جدایی‌طلب خطرناک» محکوم کرده و سخنرانی اخیر وی را در مراسم تحلیف که طی آن از چین خواست تا ارعاب تایوان را متوقف کند، هدف انتقاد قرار داد.

وزارت دفاع چین، لای چینگ را متهم کرد که تایوان را به «وضعیت خطرناک جنگی» و «بازی با آتش» سوق داده است.

وو کیان هشدار داد: کسانی که با آتش بازی می‌کنند، خود را خواهند سوزاند؛ هر زمان که «استقلال تایوان» ما را تحریک کند، ما اقدامات متقابل خود را تا زمانی که اتحاد کامل چین حاصل شود، جلو خواهیم برد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *