الحوثی: ایران همواره حامی مردم مظلوم یمن بوده است

21:21 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۸۷۸
الحوثی: ایران همواره حامی مردم مظلوم یمن بوده است
دبیرکل انصارالله یمن با بیان اینکه روابط مردم ایران با رهبر و رئیس‌جمهورشان مثال‌زدنی است، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی بسیار شجاع بود و بدون توجه به فشار آمریکا مواضع جمهوری اسلامی را بیان می‌کرد.

خبرگزاری میزان - سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل انصارالله یمن در سخنانی با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی، امیرعبداللهیان و همراهان را تسلیت می‌گویم؛ ما در غم آن‌ها شریک هستیم و به خاطر این حادثه دردناک ناراحت هستیم، گفت: ایران کشوری است که به شکل خاص در کنار فلسطین ایستاده است. موضع ایران در قبال فلسطین کاملا ثبات بوده و طی این سال‌ها تغییر نکرده است.

وی افزود: ایران تنها کشوری است که در برابر کشور یمن موضع رسمی گرفته و در کنار مردم مظلوم یمن قرار گرفته است.

الحوثی، اظهار کرد: بعضی از سران کشور‌های عربی به خاطر ترس از آمریکا موضع رسمی ندارند با لحنی نرم صحبت می‌کنند، اما شهید آیت‌الله رئیسی این طور نبود و مواضع رسمی ایران را با شجاعت بیان می‌کرد.

وی با بیان اینکه در بین مقام‌های کشور‌های عربی، شهید آیت‌الله رئیسی تنها کسی بود که موضع روشن و قوی داشت و از فشار آمریکا و استکبار نمی‌ترسید، اظهار کرد: به خاطر همین موضع‌گیری‌ها انقلاب اسلامی ایران به خاطر رسالت خودش از فلسطین حمایت کرده و می‌کند و در عمل می‌بینیم که جمهوری اسلامی حامی فلسطین است.

الحوثی با تاکید براینکه بدون‌شک علاقه و روابط مردم ایران با رهبر و رئیس‌جمهورشان مثال زدنی است و نمونه و مانندی در جهان ندارد، گفت: حضور میلیونی در مراسم تشییع، نشان دهنده رابطه خوب مردم ایران با آقای رئیسی است.

وی افزود: آقای رئیسی دارای یک شخصیت استراتژیک در جمهوری اسلامی بود.

الحوثی، اظهار کرد: امت اسلامی به وجود رئیس‌جمهور و شخصیتی، چون آقای رئیسی افتخار می‌کرد.

دبیرکل انصارالله یمن در ادامه با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی در بین مردم ایران محبوب بوده و هستند، گفت: رابطه بین شهید آیت‌الله رئیسی با مردم خود برای ما یک درس بوده و یک نمونه برای حاکمان جهان به حساب می‌آید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *