توصیه‌های مهم پزشکی به زائران حج تمتع ۱۴۰۳

14:07 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۸۲۹
توصیه‌های مهم پزشکی به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران کشورمان، توصیه‌هایی را جهت حفظ سلامت و تبیین شرایط خدمات بهداشتی و درمانی بیان کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سید علی مرعشی درباره مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه، گفت: بحمدالله با عنایت الهی و تلاش دست‌اندرکاران مشکل خاصی نداریم و شرایط لازم برای خدمت‌رسانی به زائران در مدینه، مکه و مشاعر مقدسه وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر کادر درمان مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره ۳۹ نفر مشغول خدمت رسانی به زائران هستند.

مرعشی با بیان اینکه دو مرکز درمانی در محل اسکان زائران (حیات جراند ۱۶ ساعته) و (دوره الامجاد ۲۴ ساعته) استقرار یافته، گفت: یک درمانگاه با تجهیزات لازم به صورت شبانه روزی وجود دارد که به زائران خدمت رسانی می‌کند؛ مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مدینه دارای بخش‌های تخصصی مانند داخلی، طب اورژانس، اعصاب و روان، زنان و داروخانه است.

وی همچنین به تاثیرات مثبت سفر زائران کشورمان با قطار سریع السیر اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مسئولان حج و زیارت، موجب کاهش مخاطرات سفر با اتوبوس‌های بین شهری و بدنبال آن کاسته شدن خستگی سفر می‌شود؛ کاهش زمان عزیمت بین شهر‌های مدینه تا مکه موجب راحتی و عدم خستگی زائران در زمان اعمال را بدنبال دارد.

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر همچنین توصیه‌های مهم پزشکی را به زائران حج تمتع که وارد سرزمین وحی شده و یا قصد تشرف را دارند مطرح کرد و گفت: زائران عزیز حتما بهداشت فردی را در مکان‌های مختلف رعایت نمایند چراکه جمعیت زیادی از کشور‌های مختلف در عربستان حضور دارند بنابراین شست و شوی مکرر دست‌ها به ویژه در زمان غذا خوردن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: به علت اینکه فصل گرما در عربستان فرا رسیده، زائران حتما در زمان تردد به اماکن مقدسه دقت کنند تا از نور مستقیم آفتاب دور بمانند؛ همچنین حتما از مایعات در طول سفر استفاده نمایند.

مرعشی همچنین به زائرانی که در روز‌های آتی قصد عزیمت به سرزمین وحی را دارند توصیه کرد که در صورت مصرف دارو‌های خاص، حتما آن را به مقدار کافی همراه داشته باشند. در صورت داشتن نسخه‌های دارو‌های خاص، نسخه‌های ترجمه شده انگلیسی را نیز به همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *