تداوم رگبار و وزش باد در تهران تا ۳ روز آینده

11:06 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۷۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تداوم رگبار و وزش باد در تهران تا ۳ روز آینده
کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ساعات بعد از ظهر برای سه روز آینده در شهر تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان - امیرحسین نقشینه، به گزارش وزارت راه و شهرسازی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شرقی کردستان و کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، یزد، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و خراسان جنوبی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد:، اما امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی استان سمنان، گلستان و خراسان شمالی بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود. 

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا و پس فردا نیز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، نیمه شمالی همدان و نیمه شمالی اصفهان بارش‌ها تداوم خواهد داشت. 

وی افزود: در روز یکشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و مناطقی در مرکز کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. دوشنبه نیز بارش‌های پراکنده در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهیم داشت.

نقشینه در ادامه توضیح داد: در ۵ روز آینده برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب، شرق، و به ویژه نوار شرقی کشور در برخی ساعات باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: امروز تا یکشنبه نیز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. 

این کارشناس هواشناسی در خاتمه تصریح کرد: برای تهران نیز پیش‌بینی می‌شود که در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید رخ دهد. بیشینه دمای تهران نیز امروز ۲۸ درجه و فردا ۲۹ درجه پیش‌بینی شده است و کمینه دما نیز ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *