گزارش|حمایت دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد رونق اقتصادی

۳ واحد شهرک صنعتی شمس‌آباد از معاون اول قوه قضاییه خواستار تامین مواد اولیه، تسهیلات مالی و تامین برق شدند

8:00 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۵۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ واحد شهرک صنعتی شمس‌آباد از معاون اول قوه قضاییه خواستار تامین مواد اولیه، تسهیلات مالی و تامین برق شدند
معاون اول قوه قضاییه برای بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی باحضور در شهرک صنعتی شمس‌آباد در جریان روند تولید و مشکلات این واحد‌ها قرار گرفت و در راستای این بازدید تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات خود را بیان کردند و خواستار رفع این مطالبات شدند.

خبرگزاری میزان - در سند تحول و تعالی قوه قضاییه به حمایت از تولید و فعالان اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه توجه ویژه‌ای شده است و دستگاه قضا از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند به همین منظور رئیس عدلیه به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر استان‌ها دستور مؤکد داد که در همکاری با مقامات و مسئولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند همچنین بیان کرد که مسئولان باید مجدانه تلاش کنند تا زمینه مشارکت مردم در امر جهش تولید را فراهم آورند و موانع پیش‌روی آن‌ها برای فعالیت سالم اقتصادی را بردارند.

ننن

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه با تبیین و تشریح الزامات تحقق عینی و عملی راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: در وهله نخست باید راه‌های تحقق مشارکت مردمی در امر خطیر جهش تولید را شناسایی کنیم و ظرفیت‌های مردمی را بشناسیم و آن‌ها را به فعلیت برسانیم؛ این مهم در گروی فراهم آوردن سازوکار‌هایی مناسب و تخصصی است؛ در این رهگذر چنانچه نیاز است باید قوانینی وضع یا مقرره‌هایی را اصلاح و یا ایجاد ساختار کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: در مسیر تحقق عینی و عملیِ راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است که بیش از گذشته به امر خطیر رفع موانع تولید اهتمام داشته باشیم و هر سه قوه با هماهنگی یکدیگر نسبت به شناسایی موانع تولید و رسیدن به وحدت‌نظر در این مقوله و اقدام عملی برای رفع این موانع، کوشا و ساعی باشند. باید هر سه قوه با همفکری و هماهنگی، سازوکار‌های اجرایی رفع موانع تولید را تدوین و تمهید کنند و اینگونه نباشد که هر قوه و دستگاهی برای رفع موانع تولید، مسیری جداگانه را طی کند؛ در این راستا باید با بخش خصوصی نیز همکاری و همفکری داشته باشیم.

همچنین رئیس قوه قضاییه دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد که در راستای تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» باید دست به دست هم دهیم تا بر افزایش تولید و سرمایه‌گذاری و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری بیفزاییم؛ قطعاً افزایش قدرت اقتصادی و بهبود معیشت مردم سبب آرامش روان آن‌ها نیز می‌شود و به تبع آن از میزان بسیاری از آسیب‌ها و تنش‌ها و جرائم اجتماعی کاسته می‌شود. در قضیه تحقق شعار سال، شاید دستگاه قضایی نتواند نقش اول را ایفا کند، اما در حدی که می‌توانیم باید نقش‌آفرین باشیم و به دولت کمک کنیم.

وی ادامه داد که دولت نیز در این عرصه باید خلاقیت و ابتکار به خرج دهد و از نیرو‌های متخصص و صاحبنظر بهره بگیرد و همپوشانی و همکاری بیشتر میان قوا وجود داشته باشد. قطعاً اگر دنیا بفهمد که ما همچون مبحث امنیت در قضیه اقتصاد نیز قوی هستیم، به نحو دیگری با ما تعامل می‌کند و اگر احساس کند در این زمینه لَنگ هستیم، جور دیگری برنامه‌ریزی می‌کند و حتی ممکن است در صدد ضربه به ما برآید.

ننن

حدود ۲۰ روز از زمان انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضاییه نگذشته بود که در تاریخ یک‌شنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در شهرک صنعتی شمس‌آباد از ۳ واحد تولیدی و صنعتی «ونوس شیشه»، «جهان کریستال» و «لوله و پروفیل کیهان» بازدید و در جریان روند تولید و مشکلات این واحد‌ها قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در این بازدید بیان کرد که در راستای جهش تولید باید موانع مشکلات و آسیب‌هایی که در این بخش وجود دارد را احصا، شناسایی و مشکلات مرتبط با حوزه‌های مختلف تقنینی، اجرایی و قضایی را برطرف کنیم. اقتصاد زمانی می‌تواند رونق پیدا کند که قلمرو حضور مردم و بخش خصوصی را بیشتر کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت که در این بازدید فقط مشکلات قضایی را مورد بررسی قرار ندادیم بلکه به مسائل مختلف پرداختیم، همگی باید اهتمام داشته باشیم تا تمام موانع را با همکاری یکدیگر برطرف کنیم.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد که برخی از مشکلات واحد‌های تولیدی که در استان مرتفع نمی‌شود را باید در ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان مرتبط مطرح و بررسی کنیم تا بتوانیم این موانع را بر طرف و گام‌های موثری را برداریم و در نهایت تصمیمات دقیق و درستی را اتخاذ کنیم.

ننن
پس از بازدید حجت الاسلام و المسلمین خلیلی، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، علیرضا فخاری استاندار تهران، مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، در نشست با جمعی از تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مسئولان اتاق بازرگانی در شهرک صنعتی شمس‌آباد مطالبی را بیان کردند و تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی نیز پس از بیان مشکلات و درخواست‌های خود از معاون اول قوه قضاییه خواستار تشکیل مجدد نشستی دیگر به منظور ارائه نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود شدند که با موافقت همراه شد.

«محمد حسن نوروزی رئیس هیئت مدیره شرکت ونوس شیشه»، «داود فراهانی مدیر عامل شرکت جهان کریستال» و «مجتبی گودرزی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت لوله و پروفیل کیهان» در گفت‌وگو با میزان درباره ارزیابی بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه از شرکت آن‌ها واقع در شهرک صنعتی شمس آباد مطالبی را بیان کردند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ونوس شیشه: معاون اول قوه قضاییه برای رفع مشکلات شرکت قول مساعد داد

ننن
محمد حسن نوروزی رئیس هیئت مدیره شرکت ونوس شیشه در گفت‌وگو با میزان، درباره بازدید اخیر معاون اول قوه قضاییه از این شرکت، گفت:بازدید معاون اول قوه قضاییه از این مجموعه تولیدی مثبت و خوب بود حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در پاسخ به مطالب و مشکلاتی که ارائه کردیم بیان کرد مطالبات شما را پیگیری می‌کنیم تا مشکلاتتان برطرف شود.

وی افزود: شرکت ونوس شیشه در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید پیشرفته‌ترین شیشه‌های ساختمانی و خودرویی آغاز کرد. بهره گیری از مدرن‌ترین ماشین آلات اروپایی و تیمی متخصص و توانا، ونوس شیشه را در زمره برترین تولید کنندگان شیشه‌های ساختمانی و خودرویی در ایران و منطقه خاورمیانه قرار داده است. در صنعت شیشه‌های ساختمانی، شرکت ونوس شیشه پیشرو در بازار ایران جهت فرآوری شیشه‌های High Performance، مقاوم در برابر سرقت، زلزله، گلوله، انفجار و شیشه‌های عایق صوتی و نیز معرفی و استفاده از استاندارد‌های جهانی به عنوان شاخص گزینش محصول است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ونوس شیشه گفت: مشکلی که در این بازدید مطرح شد تامین برق پایدار بود که باید به ظرفیت کارخانه اضافه شود تا طرح توسعه را راه اندازی کنیم.

نوروزی ادامه داد: علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز ۳ سال گذشته در بازدید از شرکت ونوس شیشه مشکل خرید زمین کنار کارخانه را رفع کردند تا ظرفیت تولید افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ونوس شیشه اظهار کرد: درحال حاضر ۶۷۰ نیروی انسانی در این کارخانه مشغول به کار هستند با عملیاتی شدن طرح توسعه ۲۰۰ نفر نیروی کار دیگر نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت جهان‌کریستال: مسئولان قضایی زمانی که موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی را از مسئولان اجرایی پیگیری می‌کنند بسیار موثر‌تر است

ننن
داود فراهانی مدیر عامل شرکت جهان کریستال گفت‌وگو با میزان، درباره بازدید معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در ماه‌های اول انتصاب در سمت معاون اول قوه قضاییه از واحد‌های تولیدی کوچک و موثر بازدید کردند و این یک افق مثبت و ارزشمند است زمانی که مسئولان قضایی از مسئولان اجرایی موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی را پیگیری می‌کنند بسیار موثر‌تر است.

وی افزود: در حال حاضر تولید در کشور با سختی انجام می‌شود و دستگاه‌های خدمت رسان همچون برق، گاز، تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی مانند گذشته خدمات ارائه نمی‌کنند.

فراهانی بیان کرد: اساسا صنایع کوچک و متوسط در کشور پایه بی اثر کردن تحریم بودند و معاون اول قوه قضاییه بازدید خود را از این صنایع آغاز کردند که این موضوع بسیار مهم و ارزشمند بود.

مدیر عامل شرکت جهان کریستال گفت: در شرکت جهان کریستال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کارند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت لوله و پروفیل کیهان: دراین بازدید خواستار تامین مواداولیه و تسهیلات‌مالی برای افزایش تولید و اشتغال بودیمننن

مجتبی گودرزی معاون سرمایه گذاری و توسعه شرکت لوله و پروفیل کیهان در گفت‌وگو با میزان، درباره این بازدید اظهار کرد:کارخانه لوله و پروفیل کیهان یکی از برترین تولیدکننده لوله و پروفیل در ایران است که در سال ۱۳۷۰ فعالیت تولیدی خود را در تهران آغاز کرده وتولیدات این شرکت شامل لوله‌های سیاه و سفید آب، لوله‌های صنعتی، لوله‌های گاز، گاردریل، پروفیل‌های مربع و مستطیل و پروفیل درب و پنجره است که جهت تولید این محصولات در کارخانه کیهان از آخرین تکنولوژی جوش القائی فرکانس بالا و گالوانیزه با میکرون بالا زیر نظر متخصصان با تجربه بهره برده می‌شود و محصولات پس از کنترل دقیق کیفیت از کارخانه خارج می‌شوند.

وی افزود: ۱۵۰ نفر نیروی کار به طور مستقیم در یک شیفت کاری و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه تولیدی مشغول به کار هستندو، چون مشکل مواد اولیه داریم فقط یک شیفت در حال فعالیت است و اگر این مشکل برطرف شود تعداد ظرفیت نیروی کار به ۵۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

گودرزی بیای کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه در تاریخ ۲۳ اردیبهشت از بخش‌های مختلف خط تولید کارخانه لوله و پروفیل کیهان بازدید کرد تا از مشکلات این واحد تولیدی مطلع شوند و برای رفع آن به ما کمک کنند، زیرا مسئولان باید درجریان مشکلات باشند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه شرکت لوله و پروفیل کیهان گفت: در این بازدید دو مشکل عمده تامین مواد اولیه و تسهیلات مالی مورد نیاز را مطرح کردیم. درباره تامین مواد اولیه، در طول یک ماه ۳۵ هزار تن مواد اولیه نیاز داریم که از این مقدار ۱۷۰۰ تن سهمیه دریافت می‌کنیم تا ظرفیت تولید اقتصادی باشد در حالی که در حال حاضر در ناحیه ضرر موقت نیز هستیم.

وی ادامه داد: در این بازدید به معاون اول قوه قضاییه برای تامین ۳۵ هزار تن مواد اولیه مجموعه تولیدی پیشنهاداتی را ارائه کردیم.

گودرزی اظهار کرد: تامین مواد اولیه باعث می‌شود که ظرفیت تولید را افزایش دهیم و در حال حاضر افزایش ظرفیت انبار، سالن تولید، خط تولید جدید، سیستم مالی و سیستم فروش را به مجموعه اضافه کرده ایم.

معاون سرمایه گذاری و توسعه شرکت لوله و پروفیل کیهان بیان کرد: تامین سرمایه موضوع دیگری بود که در این بازدید مطرح شد در حال حاضر در حال افزایش ظرفیت‌های انبار و سالن تولید و... هستیم و تقریبا یک سال می‌شود که پیگیر دریافت تسهیلات بانکی هستیم و امیدواریم این اعتبارات تامین شود و ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

وی افزود: بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی بسیار خوب بود موانع و مشکلات را به صورت مکتوب ارائه کردیم و خواستار تسهیل دو مشکل مطرح شده بودیم تا تولید و اشتغال افزایش پیدا کند امیدوارم که همیشه این بازدید‌ها برقرار باشد تا رفع مشکلات مطرح شده را ارزیابی کنند.

گزارش تصویری بازدید معاون اول قوه قضاییه از برخی واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی شمس‌آباد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *