۳ دادگاه علنی برخط فردا در شهرستان‌های شاهرود و سمنان برگزار می‌شود

12:01 - 28 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۷۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ دادگاه علنی برخط فردا در شهرستان‌های شاهرود و سمنان برگزار می‌شود
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: توسعه دادگاه‌های علنی برخط در کلیه حوزه‌های قضایی استان پیگیری می‌شود و به همین منظور ۳ دادگاه علنی برخط در شهرستان‌های شاهرود و سمنان برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری، با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی استان‌ها برگزاری دادگاه علنی برخط است، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سمنان استفاده از ظرفیت‌های جدید فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مسیر تسریع و تسهیل دادرسی الکترونیک برخط را به صورت جدی پیگیری و مورد بهره برداری قرار می‌دهد.

 وی ادامه داد: به همین منظور به مسئولان قضایی سراسر استان دستور داده شد اجرای سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی در موضوع برگزاری دادگاه علنی برخط را از شعب حقوقی و کیفری پیگیری کرده و در این راستا تعداد دادگاه‌های علنی برخط استان سمنان به رقم ۳۵ دادگاه رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت در شهرستان شاهرود بیان کرد: دادگاه‌های علنی برخط استان در روز شنبه راس ساعت ۸:۱۵ صبح در شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان شاهرود با موضوع الزام به تنظیم سند به ریاست قاضی عبدالجواد پارسا فر و راس ساعت ۹:۴۵ صبح در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی آن شهرستان با موضوع مطالبه وجه به ریاست قاضی علی تقی خاکی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت در شهرستان سمنان راس ساعت ۱۲ ظهر در شعبه چهارم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سمنان با موضوع اعسار از پرداخت محکوم به، به ریاست قاضی جواد زارعی برگزار می‌شود.

وی، برگزاری دادگاه علنی برخط را از موارد اشاره شده در اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری برشمرد و افزود: علاقمندان به مباحث حقوقی و قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند به صورت برخط و از طریق نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/edu-semnan۱ و وارد کردن شناسه کاربری user-semnan و رمز عبور۱۲۳۴ در این دادگاه علنی حضور یابند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان  در خاتمه تأکید کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط مراجع قضایی استان سمنان از طریق صفحه اطلاع رسانی در پیام رسان‌های ایرانی ایتا و روبیکا به نشانی @akbari_dadsm و تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-sm.eadl.ir/ اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *