پزشکی قانونی شهرستان مهدیشهر افتتاح شد

11:12 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پزشکی قانونی شهرستان مهدیشهر افتتاح شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن افتتاح پزشکی قانونی مهدیشهر گفت: استعلام‌های قضایی پزشکی قانونی باید به‌صورت کارشناسی و به سرعت ارائه شود تا رسیدگی قضایی به بهترین نحو انجام شود.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان سمنان در آیین افتتاح پزشکی قانونی شهرستان مهدیشهر با تبریک اعیاد دهه کرامت گفت: در آموزه‌های دینی خدمت به مردم، وظیفه ارزشمندی عنوان می‌شود که در مقام یک عبادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: مردم کشور شایسته بهترین خدمت‌ها با کمترین هزینه هستند و باید برترین خدمات‌رسانی به آنان صورت پذیرد.

وی با اشاره به مأموریت‌های قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی برای ارائه خدمت به مردم در ابعاد مختلف افزود: ریاست قوه قضاییه تاکید دارند، خدمات‌رسانی تمامی بخش‌های دستگاه قضا به نحو شایسته که زیبنده مردم است انجام شود و استقرار پزشکی قانونی مهدیشهر در همین راستا است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برخی از وظایف پزشکی قانونی تصریح کرد: استعلام‌های قضایی سازمان پزشکی قانونی باید به‌صورت کارشناسی و با سرعت به مقامات قضایی ارائه شود تا رسیدگی قضایی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های کارشناسان پزشکی قانونی افزود: ایمان، تعهد، امانت‌دار بودن و همچنین تخصص، تجربه و عالم بودن لازمه اظهارنظر‌های مسئولان پزشکی قانونی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به پرتردد بودن محور‌های مواصلاتی استان سمنان که بعضاً تصادف درآن رخ می‌دهد، عنوان کرد: مسئولان پزشکی قانونی استان باید دقت مضاعفی را داشته باشند و با کارشناسی‌های متقن، دستگاه قضایی استان را در اجرای هرچه بهتر عدالت یاری کنند و با این اقدام، از سودجویی‌های احتمالی جلوگیری شود.

در این آیین امام جمعه مهدیشهر، درجزین، معاونین قضایی دادگستری، دادستان مرکز استان، مدیرکل پزشکی قانونی استان و مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان مهدیشهر حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *