رئیس کل دادگستری استان گیلان: سنددار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها ضروری است

16:54 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۳۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان: سنددار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها ضروری است
رئیس کل دادگستری استان گیلان لازمه جلوگیری از تعرض به مالکیت افراد را سنددار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها دانست و گفت: این امر دست سودجویان را کوتاه می‌کند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونان قضایی از دادگستری شهرستان سیاهکل و کمپ ترک اعتیاد بازدید کرد و در نشستی با حضور شهردار این شهرستان حضور یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سنددار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها با هدف جلوگیری از تعرض به مالکیت افراد ضروری است، اظهار کرد: این امر موجب اطمینان خاطر مردم از دارایی‌ها و اموال خود شده و دست سودجویان را کوتاه می‌ کند.

وی با تاکید بر توجه به مدیریت شهری تصریح کرد: شهرداری سیاهکل در خصوص جذب بودجه و ارائه خدمات به مردم اقدامات مطلوبی انجام داده است که قابل تقدیر و قدردانی است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه ما موضوع اعتیاد است، گفت: اعتیاد زیر ساخت و عامل سایر آسیب‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: آستانه تحمل فرد معتاد به شدت پایین است و همین مساله موجب خشونت رفتاری و کلامی می‌شود، لذا یکی از عوامل افزایش طلاق، سرقت و ... در جامعه اعتیاد است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اعلام اینکه ۳۵ مرکز ماده ۱۵ جهت رفع اعتیاد در استان راه اندازی شده است، ابراز کرد: مسئولان باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند و همچنین خانواده‌های افراد مبتلا نیز باید آنان را همراهی کرده و زمینه ترک اعتیاد این افراد را فراهم کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اقدامات بعد از ترک و خروج از کمپ ترک اعتیاد بسیار مهم و اساسی است و باید برنامه مشخصی برای این مرحله طراحی شود تا بستر ابتلای مجدد این افراد فراهم نشود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در پایان با اشاره به ضرورت مدیریت پسماند در شهرستان سیاهکل گفت: با توجه به آلودگی‌های ناشی از عدم ساماندهی زباله برای مردم و پیوست‌های زیست محیطی این معضل، باید تلاش و جدیت بیشتری در راستای حل آن صورت گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *