نکونام: شرایط ایده‌آل بود تا الان قهرمان شده بودیم/ همه دوست دارند ما ببازیم/ هواداران پرسپولیس تصمیم‌گیرندگان فوتبال ما هستند

22:27 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۶۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نکونام: شرایط ایده‌آل بود تا الان قهرمان شده بودیم/ همه دوست دارند ما ببازیم/ هواداران پرسپولیس تصمیم‌گیرندگان فوتبال ما هستند
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تشکر می‌کنم از هواداران‌مان، این برد متعلق به آنهاست، واقعاً انرژی و نیرویی که امروز گذاشتند به تیم ما خیلی کمک کرد.

خبرگزاری میزان - جواد نکونام پس از پیروزی یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل فولاد خوزستان در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: از هواداران تشکر می‌کنم. این برد متعلق به آن‌ها است. واقعاً انرژی و نیرویی که امروز گذاشتند به تیم ما خیلی کمک کرد. خدا را شکر شرمنده آن‌ها نشدیم و توانستیم برنده باشیم و ۳ امتیاز را با عشق تقدیم‌شان کنیم.

وی در ادامه گفت: می‌دانستیم بازی قطعاً سختی خواهد بود. فولاد برای ماندن در لیگ برتر آمده بود و به همین دلیل می‌دانستیم که آن‌ها دوست دارند وقت بازی و شرایط بازی را به نفع خود جلو ببرد. با بازیکنان صحبت کرده بودیم که بتوانیم جلوی این کار را بگیریم و با سرعت دادن به بازی و شکلی که دوست داریم بازی کنیم این کار را انجام بدهیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

نکونام ادامه داد: نیمه اول کمی ریتم بازی‌مان پایین بود. درست است که فرصت گلزنی داشتیم، اما ریتم بازی چیزی که من می‌خواستم نبود. در نیمه دوم با صحبت‌هایی که کردیم ریتم بازی بهتر شد، موقعیت خلق کردیم و کاملاً در زمین حریف بودیم و به گل هم رسیدیم. اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، اما تمام تمرکزمان این بود که با توجه به اینکه نفری در اختیار نداشتیم و نمی‌دانیم چه باید بگوییم و چه اتفاقی قرار است رخ دهد، گلی نخوریم. در آخر بازی می‌توانستیم روی ضدحمله می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه فرصتی به تیم حریف ندادیم، تصریح کرد: شاید یک صحنه آن‌ها فرصت داشتند. کاملاً با سازمان و شکل خوبی که داشتیم به هدف خود رسیدیم. ضمن اینکه چند بازیکن خود را در اختیار نداشتیم. به هواداران‌مان می‌گویم که همه دوست دارند ما ببازیم.

وی با بیان اینکه این را خیلی شفاف می‌گویم، عنوان کرد: هر طور که می‌توانند برای ما داستان درست می‌کنند که نتیجه نگیریم. فقط به هواداران می‌گویم، به بازیکنان هم گفتم. ما نیاز داریم که تمرکز داشته باشیم و کار خودمان را انجام بدهیم. وظیفه ما است که بخاطر مردم کارمان را انجام بدهیم، اما اتفاقاتی که در بازی برای ما رخ می‌دهد را باید پیش‌بینی کنیم. تا اینجای کار هم فوق‌العاده کار کرده‌ایم. اگر شرایطی که ایده‌آل تیم استقلال است را داشتیم خیلی زودتر جشن قهرمانی گرفته بودیم، اما به هر حال اتفاقاتی است که رخ داده و دوست ندارم به عقب برگردم. همه، همه کاری می‌کنند که ما نتیجه نگیریم. اتفاقاتی می‌بینم که مو را می‌خواهند برای استقلال از ماست جدا کنند یا شکر را می‌خواهند از نمک برای استقلال جدا کنند.

نکونام در ادامه متذکر شد: برای سایر تیم‌ها بازی با هوادار برگزار می‌شود. برای ما تمام قوانین جابجا می‌شود، اما برای تیم رقیب شرایط متفاوت است. ما در ورزشگاه دستگردی بازی کردیم، آیا هواداری وجود داشت؟ من عاشق این هستم که تیم‌ها با هوادار بازی کنند و مردم لذت ببرند، اما باید برای همه باشد. این فقط یک مثال بود. افرادی هستند که طرفدار آن رنگ بوده و در فوتبال تصمیم‌گیرنده هستند. امیدوارم که شرایط، شرایطی باشد که تیمی که لیاقت دارد قهرمان شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درمورد قضاوت بنیادی‌فر در این مسابقه، اظهار داشت: داوری که قوی بوده و خوب است نیازی ندارد درموردش صحبت شود. او یکی از داوران بین‌المللی و خوب کشورمان است. می‌دانیم که اگر خدایی ناکرده اشتباهی کند، اشتباهاش فوتبال و سهوی است. به همین دلیل همیشه اعتماد کامل به وی وجود دارد و او یکی از بهترین داوران ایران است.

وی درخصوص عملکرد تورانیان، مدافع راست تیمش در این بازی، گفت: سامان یک فوتبالیستی است که آینده دارد. بازی اولش نبود و قطعاً در آینده بازی‌های درخشان‌تری برای استقلال خواهد داشت. عملکردش همان چیزی بود که ما توقع داشتیم. در فشار و جوی که تماشاگر و تیم نیاز به برد دارد در کنار سایر بازیکنان فوق‌العاده بود.

نکونام درمورد آغاز کار‌های نقل و انتقالاتی استقلال و تمدید قرارداد بازیکنان، تصریح کرد: مشکلی وجود ندارد. بدهی باشگاه به بازیکنان از سال‌های قبل مانده است و منتظر هستیم که کار‌های جابجایی این پول انجام شود تا بازیکنان هم زمانی که برای تسویه حساب می‌روند، یکی یکی تمدید کنند. تمام بازیکنانی که در تیم ما هستند قطعاً می‌مانند مگر اینکه بازیکنی خودش بخواهد جدا شود. تمام بازیکنان را گفتم، چون لیست ما خالی است و جا دارد و اینکه امیدوارم لیست برگردد به شرایط سابق خودش تا بتوانیم بازیکنان بیشتری را در فوتبال‌مان داشته باشیم. با ۱۹ بازیکن بزرگسال چگونه می‌خواهیم به جنگ تیم‌های قدرتمند آسیا برویم؟ امیدوارم قانون درست شود و شرایط طوری شود که همه تیم‌ها بتوانند استفاده کنند. بازیکنان بخاطر مردانگی و کار بزرگی که کردند در استقلال می‌مانند و من هم از آن‌ها درخواست می‌کنم که بمانند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درخصوص ادامه حاشیه‌ها بیرون از مستطیل سبز از جمله تغییر رنگ لباسش و ...، گفت: دو موضوع است؛ یکی اینکه من صحبتی که کردم به همین دلیل بود. صحبتم خارج از چارچوب فوتبال نبود. شفاف و صادقانه گفتم. چون قبلاً نتیجه داده است باید به این کار ادامه دهند. می‌گویند بیانیه صادر نشود، مصاحبه می‌کنند. می‌گویند مصاحبه نکنید، مدیررسانه‌ای حرف می‌زند. کنترل از دست‌شان در رفته است! نمی‌دانیم چه باید بکنیم. این شرایط خوبی برای فوتبال نیست. به استقلال و پرسپولیس نمی‌گویم و حرفم فوتبالی است. من واقعاً از اینکه رقابت می‌کنیم از گل‌محمدی و اوسمار تشکر می‌کنم، چون باعث پیشرفت من هم می‌شود و امیدوارم هر تیمی که لیاقتش را دارد قهرمان شود. تیم ما تا الان زحمت کشیده و با مشکلاتی که گفتید همیشه وجود داشته است. در ۴۸ ساعت گذشته به بازیکنان گفته بودم که آمادگی همه چیز را داشته باشند، چون من خودم بازی را بلد هستم، اما برخی نکات هست که می‌خواهند تمرکزمان را بهم بزنند، اما این کار‌ها روی تیم ما اثری ندارد و دوستان خودشان را خسته نکنند. ما طرف‌مان را می‌شناسیم و به همین دلیل روز اول گفتم ما از جنس فوتبال هستیم.

وی درمورد آخرین شرایط مرادمند و سهرابیان، عنوان کرد: مرادمند امروز هم می‌توانست بازی کند، اما شاید مصدوم می‌شد و به بازی‌های بعدی نمی‌رسید. ترجیح دادم از وی استفاده نکنم. سهرابیان هم همین شرایط را داشت، اما سلامتی بازیکنان برای من خیلی مهم است. به این توجه می‌کنم که با آینده بازیکنان بازی نشود و مجبور نباشد با مصدومیت قرارداد امضا کند. روی بازیکنان ریسک نمی‌کنم و از هر بازیکنی که سالم باشد استفاده می‌کنیم. این هفته انشالله این دو بازیکن به ما اضافه خواهند شد.

نکونام درباره عملکرد ایمان سلیمی و گلزنی‌اش در این مسابقه، اظهار داشت: بهتر است درمورد بازیکنان زیاد صحبت نکنیم.

وی در پایان نسبت به حواشی موجود خاطرنشان کرد: درمورد حاشیه‌ها سوال نکنید. درمورد بازی سوال کنید در خدمت‌تان هستم. خنده‌دار است که من از لالیگا بیایم و درمورد این چیز‌ها توضیح بدهم!

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *