افزایش خودکشی نظامیان صهیونیست؛ پیامد‌ طوفان الاقصی بر ارتش رژیم صهیونیستی

11:50 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۹۴
افزایش خودکشی نظامیان صهیونیست؛ پیامد‌ طوفان الاقصی بر ارتش رژیم صهیونیستی
ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارت بسیاری از عملیات طوفان الاقصی شده که افزایش خودکشی در میان نظامیان این رژیم یک نمونه از آنهاست.

خبرگزاری میزان – عملیات طوفان الاقصی پیامدهایی را برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته و ارتش این رژیم متحمل خسارت بسیاری از این عملیات شده است.

طی ماه‌های اخیر و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی گزارش‌ها در زمینه افزایش مشکلات روانی و خودکشی در میان نظامیان صهیونیست منتشر شده است.

خودکشی ۱۰ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر

هاآرتص به‌تازگی فاش کرد که ۱۰ نفر از نظامیان صهیونیست از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون خودکشی کرده‌اند که برخی از آن‌ها در جریان درگیری‌ها در غزه دست به خودکشی زده‌اند.

کارشناسان می‎گویند در حالی که بیشتر خودکشی‌ها در میان نظامیان صهیونیست مربوط به سربازان جوان است، رویداد‌های ۷ اکتبر تاثیر روانی غیرعادی بر اعضای ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور کلی داشته است.

براساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شده به‌طور غیرمنتظره‌ای به تمایلات خودکشی در میان سربازان و افسران، چه در خدمت دائمی نظامی و چه در نیرو‌های ذخیره، به‌ویژه در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی رسیدگی کند.

هاآرتص پرونده یکی از افسران در خدمت دائمی را که دو هفته پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی با شلیک گلوله در خودرو خودکشی کرده، برجسته کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که هیچ وجه مشترکی بین این خودکشی‌ها و آنچه در ۷ اکتبر اتفاق افتاده یافت نشد، اما اعضای خانواده و همکاران افرادی که خودکشی کرده‌اند، می‌گویند که این افراد پس از ۷ اکتبر از ناراحتی‌های روانی رنج می‌برند.

علاوه بر این، داده‌ها نشان می‌دهد که ۱۰ سرباز و افسر از آغاز جنگ تا ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) خودکشی کرده‌اند اما ارتش رژیم صهیونیستی از افشای نام یا جزئیات درباره افرادی که خودکشی کردند، خودداری می‌کند.

هلاکت ۶۲۰ نظامی صهیونیست از آغاز طوفان الاقصی

براساس همین داده‌ها، از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون ۶۲۰ سرباز و افسر ارشد صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند و  با این حال، هاآرتص اشاره کرده که تعداد واقعی در سوابق ثبت شده ارتش اشغالگر ۶۳۷ نفر است.

این آمار شامل ۱۷ سرباز صهیونیست است که در تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند و یا افرادی که خودکشی کرده‌اند، اما رسما اعلام نشده‌اند.

پنهان کردن اطلاعات درباره خودکشی نظامیان صهیونیست

هاآرتص می‎گوید که ارتش رژیم صهیونیستی از لحاظ تاریخی اطلاعات مربوط به خودکشی کارکنان را پنهان کرده است.

در طول سال‌های گذشته، ارتش اشغالگر صهیونیستی به‌طور مداوم از انتشار اطلاعات در مورد تعداد سربازانی که خودکشی کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه همچنان این موضوع را پنهان می‌کند.

رسانه‌های عبری‎زبان گزارش دادند که از زمان آغاز طوفان الاقصی تاکنون ۶۱۵ سرباز رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده‎اند که ۲۶۷ مورد آن‌ها مربوط به عملیات زمینی در غزه است.

همچنین شمار نظامیان صهیونیست که زخمی شده‌اند نیز ۳ هزار و ۳۶۱ مورد گزارش شده که حال ۵۲۰ نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

عملیات حزب‌الله و غافلگیری نظامیان صهیونیست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به‎تازگی از هلاکت ۳ نظامی اشغالگر در جبهه لبنان و زخمی شدن ۴۰ سرباز در این هفته خبر دادند.

نیرو‌های اشغالگر صهیونیست همچنین به هلاکت یک سرباز در جریان «فعالیت عملیاتی» در شمال اراضی اشغالی اعتراف کردند.

اذعان اشغالگران به هلاکت و زخمی شدن افراد خود در اثر عملیات حزب‌الله در بحبوحه سانسور و کنترل شدید نظامی صورت می‌گیرد، جایی که تصاویر مستند هدف‌گیری مقاومت که از سوی رسانه‌های نظامی حزب‌الله منتشر می‌شود نشان می‌دهد تلفات رژیم صهیونیستی از نظر جانی و تجهیزاتی بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است.

در مورد غزه، به گفته رسانه‌های عبری‎زبان، تعداد بالای تلفات نیروی نظامی در نبرد با مقاومت فلسطین به اندازه یک تیپ نیروی نظامی رژیم صهیونیستی است.

اذعان رژیم صهیونیستی به میزان تلفات در حالی است که مقاومت فلسطین به درگیری‌های شدید با نیرو‌های اشغالگر متجاوز در این بخش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *