آمار بالای مشکلات روانی در میان شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست

13:00 - 25 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۶۹۹
آمار بالای مشکلات روانی در میان شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست
گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد بالایی از شهرک‌نشینان از زمان آغاز جنگ غزه با مشکلات روانی مواجه شده‌اند.

خبرگزاری میزان - تهاجم رژیم صهیونیستی ۱۰۰ روز پس از آنکه مبارزان مقاومت فلسطین از غزه خارج شدند تا بزرگترین عملیات در تاریخ این رژیم را رقم بزنند، همچنان ادامه دارد.

این جنگ آسیبی است که پیامد‌های آن برای سال‌ها همراه صهیونیست‌ها خواهد بود.

ربکا برینزا، سخنگوی خانواده‌های ۲۴۰ شهرک‌نشین و خارجی زندانی در غزه که در جریان عملیات طوفان الاقصی از سوی مبارزان مقاومت بازداشت شده بودند، گفت: هیچ‌کس پیروز نخواهد شد.

عملیاتی که در ساعات اولیه صبح روز هفتم اکتبر، ارتش و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به‌طور کامل غافلگیر و با آشکار شدن جزئیات این عملیات، روز‌های ترس و بلاتکلیفی را برای صهیونیست‌ها به‌همراه داشت.

در این عملیات بیش از هزار و ۲۰۰ شهرک‌نشین به هلاکت رسیدند که بزرگترین تلفات یک روزه رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۴۸ بود. این شوک با گزارش‌های متعدد از ابعاد این عملیات و شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی در هفته‌های بعد تشدید شد. 

واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات طوفان الاقصی کشتار و ویرانی در نوار غزه بود.

به گفته مقامات بهداشتی غزه، بیش از ۲۴ هزار فلسطینی در این حملات به شهادا رسیده و بیش از ۶۰ هزار فلسطینی هم مجروح شده‌اند که بیشترین تلفات غزه در دهه‌های اخیر بوده است.

افزایش شدید تعداد صهیونیست‌های دارای مشکلات روانی

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» رژیم صهیونیستی گزارش داد: خط تلفن بحران در اسرائیل موسوم به «Eran» از هفتم اکتبر بیش از ۱۰۰ هزار درخواست حمایت روانی دریافت کرده است.

سازمان Eran در به‌روزرسانی آمار خود به مناسبت صدمین روز جنگ غزه اعلام کرد که در جریان حوادث روز هفتم اکتبر که در آن حدود هزار و ۲۰۰ شهرک‌نشین به هلاکت رسیدند، ۳ هزار درخواست حمایت روانی دریافت کرده است.

دیوید کورن، مدیرعامل ERAN در این رابطه گفت: با توجه به سلامت روانی همه اسرائیلی‌ها، درک این نکته مهم است که تعداد زیاد درخواست‌ها دلیلی بر نیاز مبرم به کمک است.

او اضافه کرد: این‌ها واقعا درخواست‌های سخت و دلخراشی است که از ابتدای این حوادث و فاجعه سنگینی که بر سر اسرائیل آمد، دریافت شده است.

براساس گزارش‌های قبلی رسانه‌های عبری‌زبان، بسیاری از کلینیک‌های روان‌پزشکی رژیم صهیونیستی مملو از بیماران، چه از ارتش و چه از افراد دیگر شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که ۹ هزار نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه خدمات روان درمانی دریافت کرده‌اند.

رسانه‌های عبری‌زبان همچنین اخیرا گزارش داده بودند که هزار و ۶۰۰ نظامی این رژیم از علائم شوک پس از حادثه رنج برده و ارتش مجبور شده تا ۲۵۰ نفر را از خدمت معاف کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *