رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: امنیت جامعه، خط قرمز قضات است

10:20 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: امنیت جامعه، خط قرمز قضات است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: امنیت و ارزش دادن به مبانی اعتقادی جامعه، خط قرمز قضات است و قضات با احکام خود، به هیچ فردی اجازه عبور از این خط قرمز را نمی‌دهد.

خبرگزاری میزان - جلسه کنترل مجرمان حرفه‌ای و خطرناک با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اعضای ستاد استان و حضور ویدیو کنفرانسی روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌ها و اعضای ستاد‌های شهرستانی در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه ضمن گرامیداشت دهه کرامت، از همه مجموعه‌هایی که در امر مهم تولید، حفظ و ارتقاء امنیت استان دخیل هستند و در حوزه کاری خود تلاش می‌کنند تا امنیت که یکی از مهمترین نیاز‌های هر جامعه‌ای است برقرار گردد، تقدیر کرد.

عتباتی ادامه داد: حاصل هماهنگی، وحدت، انسجام و تلاش‌‎های شبانه‌روزی بین مجموعه‌ها، آرامش و آسایش مردم است و انتظار می‌رود مانند همیشه تمامی مجموعه‌ها در امر تامین امنیت با دقت، جدّیت و قاطعانه ورود کنند و هیچ مماشاتی با افرادی که قصد خدشه‌دار کردن این امنیت را دارند نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: هم‌افزایی، هم‌پوشانی و اتحاد، هیچ منافاتی با استقلال و جایگاه‌ها ندارد و انتظار است با هم‌اندیشی نگاه ویژه‌ای به پرونده‌های خاص داشت تا با استفاده از ابزار‌های قانونی بهترین نتیجه را در برقراری نظم و امنیت به‌دست آورد.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: امروز دوره شرارت و اوباش‌گری نیست و نباید به هیچ وجه اجازه داد که فردی مرتکب این جرایم شوند.

وی ادامه داد: امنیت، ارزش دادن به مبانی اعتقادی جامعه، خط قرمز قضات مقتدر دستگاه قضایی است و با احکام قاطع خود و پشتیبانی از اقدامات قانونی مجموعه‌های دخیل در تامین امنیت اجازه نمی‌دهد هیچ فرد یا گروهی از این خط قرمز عبور کند.

عتباتی در پایان از روسای دادگستری، دادستان‌ها و اعضای ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای شهرستان‌ها خواست پس از پایان این نشست، جلسه خود را ادامه دهند و به تناسب موضوعات مهم حوزه‌های قضایی با یک نگاه تعاملی و برادرانه و با استفاده از ابزار‌های قانونی پرونده‌ها را به نتیجه برسانند و نتیجه را به دبیرخانه پیگیری پرونده‌های مهم در مرکز استان منعکس کنند و در صورت نیاز از این ظرفیت برای همفکری و ارائه راهکار بهره ببرند.

مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: تشکیل جلسات کنترل مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی و رصد تحرکات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار برای دستگاه قضایی مهم است.

مجیدی ادامه داد: از اعضای ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای مرکز استان و شهرستان‌ها انتظار است که برابر دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، جلسات را به‌صورت ماهانه برگزار کنند.

در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت مجرمان حرفه‌ای و خطرناک استان و اقدامات صورت گرفته در کنترل این مجرمان ارائه شد و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *