رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: اسناد تک برگی ۶۲ هزار قطعه از اراضی زراعی استان صادر شده است

12:17 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: اسناد تک برگی ۶۲ هزار قطعه از اراضی زراعی استان صادر شده است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: هنر دادگستری سنددار کردن اراضی کشاورزی است که در این راستا، سند بیش از ۶۲ هزار قطعه زمین زراعی استان آذربایجان غربی صادر شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی استان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: تثبیت اراضی کشاورزی اقدامی مفیدی برای دولت و کشاورزان است و تاکنون اسناد تک برگی ۶۲ هزار قطعه از اراضی زراعی استان با همکاری‌های مثبت و رو به رشد تمام متولیان صادر شده است. 

عتباتی ادامه داد: هنر دادگستری حفاظت از اراضی کشاورزی با تثبیت و سنددار کردن آن‌ها است و از این رو همه مجموعه‌ها باید برای تحقق این امر که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است تلاش خود را به کار گیرند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: اجرای قانون حدنگار خاصه در اراضی کشاورزی آثار و برکات زیادی دارد که یکی از آثارش، پایان دادن به اختلافات بین دولت و مجموعه‌ها با صاحبان اراضی کشاورزی است.

مجیدی ادامه داد: کمیسیون رفع تداخلات یک ظرفیت بسیار خوب برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌ها در راستای تثبیت اراضی کشاورزی است و تاکنون منجر شده که بیش از ۵۲ درصد از اراضی کشاورزی استان سنددار شود، ولی انتظار ما بیشتر است و باید تلاش کرد تا پایان سال این عدد به رقم ۸۰ درصد برسد.

در پایان شایان مهر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اعلام اینکه تا به امروز بالغ بر ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سنددار شده است، به بیان مشکلات و چالش‌های پیش رو سنددار کردن اراضی کشاورزی پرداخت و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های سایر اعضای جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *