رئیس کل دادگستری مازندران: با متخلفین و متصرفین حریم رودخانه‌ها برخورد قاطع و قانونی خواهد شد

9:11 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۷۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: با متخلفین و متصرفین حریم رودخانه‌ها برخورد قاطع و قانونی خواهد شد
رئیس کل دادگستری مازندران بر ساماندهی و تعیین تکلیف کامل وضعیت حریم رودخانه سردآبرود چالوس تاکید کرد و گفت: قطعاً با متخلفان و متصرفین بستر و حریم رودخانه‌ها برخورد سریع، قاطع و قانونی خواهد شد.

خبرگزاری میزان- عباس پوریانی در بازدید از حریم رودخانه سردآبرود چالوس، اظهار کرد: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر تخلفات متعدد در حریم رودخانه روستای زوات، بازدیدی از این منطقه انجام و متاسفانه مشاهده شد که در بستر رودخانه، آلاچیق‌هایی موقت بدون رعایت اصول ایمنی ساخته شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با توجه به مسافر خیز بودن منطقه، وضعیت موجود بستر این رودخانه واقعاً خطرناک و ناامن ارزیابی شده و در صورت بارش باران شدید و سیلابی شدن رودخانه هیچ راه فرار و منطقه امنی برای مسافران وجود نخواهد داشت.

پوریانی ادامه داد: با توجه به بروز برخی اختلاف نظر‌ها بین شرکت آب منطقه‌ای مازندران و منابع طبیعی استان در مورد مشکلات موجود در بستر این رودخانه، حل اختلاف موجود به دادستان مرکز مازندران محول و این موضوع در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: با تعیین ساز و کار مشخص، از این پس، هیچ فردی به خود جرأت ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه را نخواهد داد و هرگونه اقدام در مکان‌های مجاز، از مبادی قانونی و با صدور مجوز از سوی مراجع ذیربط انجام خواهد گرفت.

پوریانی خاطرنشان کرد: قطعاً با برنامه‌ریزی دقیق و ورود دستگاه قضایی استان، با متخلفین و متصرفین حریم و بستر رودخانه سردآبرود برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

گفتنی است رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه از باب پیگیری حقوق عامه، از پل زیرگذر شهرک نواب چالوس که هشت سال به طول انجامیده و بسیار حادثه آفرین بوده و موجب مرگ تعدادی از شهروندان نیز شده بازدید و پای درد دل مردم این منطقه نشست و دستورات لازم را در راستای پیگیری و رفع مشکلات موجود صادر کرد.

پوریانی در این بازدید تاکید کرد: دادستان حوزه قضایی پیگیری لازم تا به سر انجام رسیدن این موضوع را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *