رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: با ریشه‌یابی علل اطاله دادرسی باید میزان نارضایتی‌ها را کاهش داد

13:12 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۵۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: با ریشه‌یابی علل اطاله دادرسی باید میزان نارضایتی‌ها را کاهش داد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت انسجام و هماهنگی در اجرای مقررات سند تحول قضایی تاکید کرد و گفت: اطاله دادرسی یکی از چالش‌های اساسی دستگاه قضایی است که با ریشه‌یابی زمینه‌ها و علل آن باید میزان نارضایتی‌ها را به حداقل کاهش داد.

خبرگزاری میزان- دومین نشست شورای مدیران قضایی خراسان شمالی در سال جاری به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده مسأله اطاله دادرسی را یکی از چالش‌های اساسی دستگاه قضایی برشمرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع موجبات شکل‌گیری و توسعه دامنه بروز این معضل فراگیر اظهار کرد: با ریشه‌یابی زمینه‌ها و شناسایی اصلی‌ترین علل مؤثر در این فرایند، باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که میزان نارضایتی‌ها به حداقل کاهش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده با تأکید بر ضرورت انسجام و هماهنگی در اجرای مقررات سند تحول قضایی، اظهار کرد: این سند متعالی، مبنای تمامی رویکرد‌ها و راهبرد‌های دستگاه قضایی به شمار می‌رود؛ لذا هر گونه برنامه‌ریزی و اقدام باید بر اساس این سازوکار و بایسته‌های سند تحول باشد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی اجرای دقیق مصوبات حاصل از برگزاری نشست‌های قضایی را بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: مدیران قضایی در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم و اجرای مصوبات نشست‌های برگزار شده، نقش محوری بر عهده دارند؛ لذا انتظار می‌رود اگر مقرره‌ای به تصویب رسید، مراتب بیش از پیش و با رعایت اولویت‌بندی‌های مورد نظر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *