چهارمحال‌و‌بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمد

18:16 - 15 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۴۱۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
چهارمحال‌و‌بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمد
استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر ستاد مدیریت بحران استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام استانداری چهارمحال‌و‌بختیاری، غلام‌علی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال‌و‌بختیاری، گفت: از تلاش تمامی اعضای این ستاد و فرمانداران شهرستان‌های استان به‌علت تلاش‌های بی‌وقفه در راستای پیشگیری از بروز حوادث قدردانی می‌شود.

وی افزود: با توجه به نزول رحمت الهی و بارش‌های اخیر در چهارمحال‌و‌بختیاری ۲ شهرستان اردل و کوهرنگ بارندگی بالای ۴۰ میلی‌متر داشته‌اند.

حیدری به فصل کوچ عشایر از مناطق قشلاقی به ییلاقی اشاره کرد و تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت به عشایر داشته باشند.

وی یادآور شد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری، مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری، مدیرکل امور عشایر و فرمانداران شهرستان‌های هم‌مرز با خوزستان با همتایان خود در آن استان سعی کنند کوچ عشایر را عقب بیندازند.

استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری، اضافه کرد: اداره‌ کل امور عشایر استان برای عقب انداختن کوچ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری به عشایر پیامک ارسال کنند تا به عشایر و دام آنها آسیب وارد نشود.

وی گفت: مدیرکل امور عشایر چهارمحال‌وبختیاری شورای عشایر را تشکیل دهد و قبل از آن از شهرستان‌ها بازدید و وضعیت عشایر مشخص، به مسایل این قشر رسیدگی و زمینه تشکیل شورای عشایر شهرستان‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

حیدری تأکید کرد: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌و‌بختیاری نسبت به پیگیری مستمر جاده‌های استان اقدام و مکان‌های ریزشی و رانشی را بررسی، از بسته شدن راه‌ها جلوگیری و موانع موجود رفع شود.

وی افزود: مدیرکل امور عشایر چهارمحال‌و‌بختیاری برای رفع مشکلات جاده‌های عشایری با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هماهنگ باشد.

استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری به لزوم آمادگی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ برای خدمات‌رسانی به عشایر اشاره کرد و تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان اطلاع‌رسانی و صدور هشدار‌های لازم به شیلات‌داران به‌همراه لایروبی جوی‌ها و جدول‌های کشاورزی را در دستور کار قرار دهد و فرمانداران این موضوع را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان مراقبت لازم برای پیشگیری از بروز خسارت‌های احتمالی در چهارمحال‌و‌بختیاری را در دستور کار داشته باشند.

استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کمک مومنانه به افراد زیرپوشش خود را داشته باشد.

وی گفت: فرمانداران شهرستان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری خسارت‌های واردشده مربوط به حوادث اخیر را گزارش دهند و دفتر مدیریت بحران استانداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن جمع‌بندی خسارت مربوط به بارندگی‌های اخیر را به سازمان مدیریت بحران کشور اطلاع‌رسانی کنند تا جبران خسارت شود.

حیدری به آسیب وارده به برخی گندم‌زار‌های چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و تأکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری و اداره‌کل محیط‌زیست استان باید تدابیر لازم را بیندیشند.

وی افزود: درباره تصادفات با توجه به دو سه روز تعطیلی مستمر و افزایش سفر‌ها همگان مراقبت لازم را بکنند و روز شنبه در محور‌های ارتباطی چهارمحال‌و‌بختیاری حضور داشته باشند و فرمانداران بازدید و پیگیری کنند.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان در صورت لزوم از توان بخش خصوصی بهره‌گیری کنند و نقاط حادثه‌خیز با هدف ایمن‌سازی جاده‌ها مشخص و تا حد ممکن رفع شود.

حیدری، گفت: با ایمن‌سازی جاده‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز و حضور میدانی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی در محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای فراهم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *