رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور: ۱۰۰درصد حدنگاری اراضی ملی شهرستان بستک انجام شده است

13:08 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۱۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور: ۱۰۰درصد حدنگاری اراضی ملی شهرستان بستک انجام شده است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اعتبار ویژه‌ای برای تهیه نقشه و مستندسازی با تعیین شرکت مشاور و انجام رایگان این فرایند، جهت تکمیل حدنگاری از سوی سازمان ثبت اختصاص می‌یابد تا بستک عنوان اولین شهرستان در اجرای کامل حدنگاری تمامی عرصه‌ها معرفی شود.

خبرگزاری میزان - رئیس سازمان ثبت در شورای اداری شهرستان بستک با تقدیر از همدلی خوب بین مردم و مسئولین، از بستک به عنوان یک شهرستان نمونه از حیث فرهنگ بالای مردمی در مشارکت و توسعه شهر یاد کرد و گفت: وجود ۸۲ زندانی در یک شهرستان ۹۰ هزار نفری آمار بسیار خوبی است و با اتخاذ تدابیری همچون استفاده از ظرفیت‌های مجازات‌های جایگزین حبس و قانون مجازات اسلامی، جلب رضایت شاکی و صلح و سازش و توسعه شورا‌های حل اختلاف، می‌توان بستک را به عنوان یک شهرستان نمونه از حیث جمعیت کیفری معرفی کرد. 

وی با اشاره به عملکرد مثبت اداره ثبت شهرستان و همراهی شورای اداری و دادگستری در انجام ۱۰۰ درصدی حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی و ۹۷ درصدی اراضی کشاورزی افزود: اعتبار ویژه‌ای برای تهیه نقشه و مستندسازی با تعیین شرکت مشاور و انجام رایگان این فرآیند جهت تکمیل حدنگاری و صدور اسناد مالکیت املاک روستایی و شهری از سوی سازمان ثبت اختصاص خواهد یافت تا هرچه زودتر این شهرستان بتواند با همت بالای مدیران دستگاه‌های متولی و همراهی مردم، به عنوان اولین شهرستان در اجرای کامل حدنگاری تمامی عرصه‌ها معرفی شود. 

لزوم راه اندازی بازداشتگاه به علت طی مسافت ۱۶۰ کیلومتری خانواده و بستگان زندانیان به بندر لنگه و تأسیس تعزیرات حکومتی، پیگیری انعقاد موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه و تخصیص اعتبار لازم برای احداث ساختمان جدید اداره ثبت با توجه به تأمین زمین و تعداد پرونده‌های ثبتی این شهرستان، از دیگرتأکیدات رئیس سازمان ثبت بود. 

در این مراسم نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اهل تشیع بستک، فرماندار، رئیس دادگستری و رئیس اداره ثبت نیز گزارشی از اقدامات و مسائل این شهرستان ارائه دادند. در این مراسم تعداد زیتدی از اسناد صادره اراضی کشاورزی به مالکین واگذار شد. 

رئیس سازمان ثبت همچنین در بازدید از دادگستری بستک، با قضات و کارکنان دادگستری و ادارات زیرمجموعه دستگاه قضایی این شهرستان دیدار و ضمن استماع گزارش‌های عملکردی، درخواست‌های کارکنان را نیز مورد بررسی قرار داد. 

معاون رئیس قوه قضائیه در ادامه با برگزاری ملاقات مردمی در فرمانداری بستک، به مشکلات و درخواست‌های قضایی و ثبتی مردم رسیدگی کرد.

بازدید از عملیات اجرا شده در پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی از دیگر برنامه‌های معاون رئیس قوه قضائیه در سفر به بستک بود.

تعداد خودرو‌های سبک قبل از اجرای طرح در این پارکینگ ۱۵۴ دستگاه بوده که با صدور ۸۹ دادنامه توسط دادگاه اصل ۴۹ تا کنون ۱۷ خودرو فروخته شده است، همچنین ۲۷۲ موتور سیکلت توقیفی نیز از مجموع ۲۸۴ دستگاه موجود با رأی این دادگاه به فروش رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *