نرخ فقر در نوار غزه از ۹۰ درصد فراتر رفت

12:48 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۱۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نرخ فقر در نوار غزه از ۹۰ درصد فراتر رفت
مدیر برنامه توسعه سازمان ملل گفت هر روزی که جنگ غزه ادامه می‌یابد هزینه‌های هنگفتی را برای مردم این باریکه و همه فلسطینی‌ها در میان‌مدت و بلندمدت تحمیل می‌کند.

خبرگزاری میزان - دفتر رسانه‌ای غزه اعلام کرد میانگین نرخ بیکاری در نوار غزه به ۷۵ درصد افزایش یافته و میانگین نرخ فقر نیز از ۹۰ درصد فراتر رفته و این شرایط در بحبوحه ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شده است.

در بیانیه این دفتر آمده: با توجه به ادامه جنگ فاجعه‌بار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه میانگین نرخ فقر در این منطقه به بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

این بیانیه اضافه کرد: همچنین ۹۵ درصد از واحد‌های اقتصادی نوار غزه به دلیل اینکه در معرض بمباران و تخریب قرار گرفته‌اند، به‌صورت کامل تعطیل شده‌اند.

با توجه به افزایش نرخ بیکاری به ۷۵ درصد در مقایسه با بیکاری ۴۶ درصدی پیش از جنگ کارگران در شرایط فاجعه‌بار انسانی بی سابقه‌ای قرار دارند. علاوه بر آنکه رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ هزاران کارگر فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ۳ ماهه ابتدای جنگ شغل خود را از دست دادند که در میان آن‌ها ۵ هزار ماهیگیر مشاهده می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی محاصره شدیدی اعمال کرده و از حضور آنان در دریا جلوگیری می‌کند.

خسارت‌های مستقیم اولیه این جنگ برای نوار غزه ۳۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود که طی آن رژیم صهیونیستی ۱۵ بخش کاری و حیاتی نوار غزه را نابود کرد.

برنامه توسعه سازمان ملل هم در گزارشی نسبت به افزایش فقر در نوار غزه در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه ابراز نگرانی کرد. 

به‌گفته برنامه توسعه سازمان ملل، با نزدیک شدن به هفتمین ماه جنگ غزه، نرخ فقر در کشور فلسطین همچنان در حال افزایش است و به ۵۸.۴ درصد می‌رسد و نزدیک به ۱.۷۴ میلیون نفر دیگر به سمت فقر در حرکت هستند.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل گفت: هر روزی که این جنگ ادامه می‌یابد هزینه‌های هنگفتی را برای ساکنان غزه و همه فلسطینی‌ها در حال حاضر و در میان‌مدت و بلندمدت تحمیل می‌کند. این ارقام جدید در مقایسه با ارزیابی اولیه ما هشدار می‌دهند که با پایان جنگ هم رنج غزه پایان نخواهد یافت. 

اشتاینر همچنین گفت: سطوح بی‌سابقه تلفات انسانی، ویرانی سرمایه و افزایش شدید فقر در چنین مدت کوتاهی بحران جدی توسعه را تسریع خواهد کرد که آینده نسل‌های آینده را به خطر می‌اندازد. 

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *