مسئولان قضایی استان البرز به مشکلات حقوقی ۵۲۶ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

13:12 - 11 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۷۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان البرز به مشکلات حقوقی ۵۲۶ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
مشکلات حقوقی و قضایی ۵۲۶ نفر از مراجعان در دیدار مردمی این هفته رئیس کل و مدیران قضایی استان البرز مورد رسیدگی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - حسین فاضلی هریکندی رئیس دادگستری البرز در دیدار مردمی هفتگی به درخواست‌های ۲۵ نفر از مراجعان رسیدگی و دستوراتی را برای حل مشکلات آن‌ها صادر کرد.

وی در حاشیه این دیدار مردمی که در محل سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد با تبیین سیاست مجموعه قضایی استان در توسعه و گسترش امکان دسترسی مردم به مدیران دادگستری استان یادآور شد: این سیاست که در سال گذشته با تعریف و تخصیص روز‌های خاص برای دیدار‌های مردمی مدیران مورد پیگیری قرار داشت در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود با استفاده از ابراز‌ها و سامانه‌های نوین، نوبت دهی و حضور مراجعان با تسهیل همراه باشد.

وی با اعلام رسیدگی به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۵۲۶ نفر از مراجعان در دیدار مردمی این هفته مدیران قضایی استان، به موضوعات طرح شده پرداخت و افزود: درخواست دقت در رسیدگی، اعتراض به آرای صادره، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مطالبه وجه، اجرای احکام، پرونده کثیرالشاکی و درخواست عفو یا تخفیف مجازات در حوزه جرایم خاص از جمله این موضوعات بود که دستورات مقتضی به مدیران مربوطه برای بررسی دقیق با رویکرد حل مشکل صادر شد.

سخت‌گیری در مورد پرونده‌های نزاع دسته جمعی

رئیس کل دادگستری استان البرز در مورد درخواست والدین یکی از زندانیان برای تسهیل آزادی متهم یک پرونده نزاع جمعی با وثیقه یادآور شد: پرونده‌های که مرتبط با جرایم خاص است از قبیل نزاع دسته جمعی مشمول نهاد‌های ارفاقی نیست و در دادگستری کل استان البرز تحت رصد قرارگاه جرایم خاص، نظارت دقیق در همه مراحل دادرسی اعم از دادسرا‌ها، دادگاه‌های نخستین و تجدیدنظر و اجرای احکام صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *