رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به مردم تهران خدمت‌رسانی می‌کند/ انعقاد قرارداد ۵ هزار اتوبوس در ۲ سال گذشته

15:00 - 10 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۶۴۷
۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به مردم تهران خدمت‌رسانی می‌کند/ انعقاد قرارداد ۵ هزار اتوبوس در ۲ سال گذشته
با بیان اینکه ما مردم را معطل تولید داخل به واسطه عقب ماندگی ۱۰ ساله نمی‌کنیم گفت: طی دو سال مدیریت شهری فعلی قرارداد ۵ هزار دستگاه اتوبوس بسته شده است.

خبرگزاری میزان - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه۱۴٠۳ در حاشیه تور بازدید اهالی رسانه از منطقه ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمان تحویلگرفتن مدیریت شهری ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشتیم تصریح کرد: از ابتدای دوره ششم ۸۲۶ دستگاه نوسازی و خریداری در اختیار مردم قرار گرفته است. ۵۰۰ دستگاه مستقیم از خزانه شهرداری و ۲۷۱ دستگاه به صورت مشترک با دولت خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ دستگاه و سال گذشته باهمکاری بخش خصوصی ۴۰۰ دستگاه را بازسازی کردیم. این عدد به ۳۰۵۰ اتوبوس فعال رسید و امروز برای مردم ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط خدمت‌رسانی می‌کنند. این در حالی است که ۵ تا ۷ هزار اتوبوس در تهران باید خدمت‌رسانی کند.

علیزاده اضافه کرد: ما مردم را معطل تولید داخل به واسطه عقب ماندگی ۱۰ ساله نمی‌کنیم؛ بنابراین طی انعقاد قراردادی با چین مقرر شد به دلیل قیمت مناسب ۲۵۰۰ اتوبوس برقی تحویل شهرداری تهران شود که این تعداد باعث کاهش سرفاصله‌ها خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: اگر مشکلات بانک مرکزی و بانک شهر و تخصیص ارز حل شود با پرداخت پیش پرداخت ظرف ۶ ماه شاهد ورود اتوبوس‌های برقی در تهران خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت واحد تاکید کرد:  ۲۵۰۰ اتوبوس داخلی نیز تا پایان این ماه پیش پرداخت آن انجام خواهد شد. از سال آینده هر ماه ۵۰ اتوبوس داخلی وارد پایتخت خواهد شد.

وی گفت: در سطح کشور و کلانشهر تهران وقتی کار مفیدی برای مردم انجام می‌شود عده‌ای خوشحال نمی‌شوند. حوزه نوسازی در دوره‌های قبل تقریبا صفر بوده و این فاجعه است. ما در دوره فعلی ۷ برابر نوسازی داشتیم که این نشان از تفکر انقلابی و جهادی است.

علیزاده با اشاره به اینکه طی دو سال مدیریت شهری فعلی قرارداد ۵ هزار دستگاه اتوبوس بسته شد و این باعث خوشحالی همه نیست، خاطرنشان کرد: در قراردادی که با طرف چینی بستیم، بعد از مشخصات فنی مسائل مالی را در نظر گرفتیم. ما با شرکتب وارد مذاکره شدیم که بتواند ۸۰ درصد را تامین مالی کند و بتواند اتوبوس‌ها را یک‌جا تولید کرده و تحویل ما بدهد.

علیزاده افزود: اعضای شورا که می‌گویند قرارداد را ندیده‌اند، کم لطفی می‌کنند. مهمترین ماموریت ما تامین ۲۵۰۰ اتوبوس است.

وی ادامه داد: دوستانی که اعتراض به عدد مقرر شده اتوبوس‌های بازسازی شده می‌کنند در دوران مدیریت خودشان تنها ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کردند. این افراد امروز چه استدلالی دارند که ما ظرف ۴ سال نتوانیم این اعداد را مقرر کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *