سرپرست مجتمع قضایی شهید مطهری معارفه شد

16:28 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۴۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست مجتمع قضایی شهید مطهری معارفه شد
سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مطهری با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید معارفه شد.

خبرگزاری میزان - آرش ناصرپیر سرایی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی، شهید مطهری معارفه شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این مراسم بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارکنان قوه قضاییه و سیاست‌های تحولی قوه قضاییه باید از هر فرصتی برای اطلاع رسانی و انعکاس عملکرد مجتمع‌های قضایی تهران به مردم استفاده کنیم.

وی افزود: به لحاظ ماهیت کار در دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران باید خدماتی که همکاران قضایی و اداری صادقانه، دلسوزانه و با روحیه جهادی به مردم ارائه می‌دهند، به اطلاع مردم برسد که این قطعا موجب اعتماد و امید بیشتر مردم به دستگاه قضایی خواهد شد.

باید در راستای سیاست‌های تحولی و روش‌های نوین خدمت رسانی به مردم برنامه محوری در دستور کار باشد

رئیس کل محاکم تهران با اشاره به برنامه محوری در امور مدیریتی بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که در رأس امور مدیریتی باید قرار گیرد برنامه محوری و استفاده هدفمند و کیفی از منابع انسانی و ابزار و امکانات و تجهیزات موجود می‌باشد که باید آن را پیاده سازی کنیم.

وی گفت: نقشه راه مدیران در محاکم تهران باید به صورت ویژه، سند تحول و تعالی در دستگاه قضایی باشد و ما مکلف هستیم که با برنامه محوری، سیاست‌های تحولی و روش‌های نوین خدمت رسانی به مردم را در محاکم تهران اجرا و در دستور کار قرار دهیم.

بیشتر تکالیف و سیاست‌های دستگاه قضایی در قلم قاضی شعبه تبلور می‌یابد

قربانی با اشاره به نقش و جایگاه همکاران قضایی و اداری صف در خدمت رسانی قضایی به مردم گفت: بیشتر تکالیف و سیاست‌های دستگاه قضایی از جمله اقامه عدل وآگاه سازی مردم درپیشگیری از جرم، در قلم قاضی شعبه متبلور می‌شود.

وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن سند تحول و تعالی در دستگاه قضایی این سند باید در دستورکار قضات صف باشد و ما به عنوان تکلیف، خود را مکلف می‌دانیم که همکاران قضایی و اداری در صف را به بهترین وجه ممکن  شمرده و قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

به همان میزان که فناوری و سامانه‌ها توسعه پیدا کرده اند باید همکاران قضایی و اداری به همان نسبت از این ظرفیت استفاده کنند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران گفت: یکی از مسائل مهمی که در سند تحول قضایی مطرح شده است توسعه حداکثری سامانه‌ها و الکترونیکی سازی فرایند‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و سعی شده ارائه خدمات قضایی به مردم از طریق استفاده از سامانه‌ها تسهیل شود.

رئیس کل محاکم تهران افزود: به همان میزان که فناوری و سامانه‌ها توسعه پیدا کرده اند باید همکاران قضایی و اداری به همان نسبت از این ظرفیت استفاده کنند و اگر سیستم و فناوری در راستای خدمت رسانی مضاعف قضایی به مردم وجود داشته باشد و همکاران از آن استفاده نکنند قطعا مسئولیت شرعی و قانونی دارد.

مسئولان عالی ما را در رفع چالش عدم تناسب بین حجم ورودی پرونده‌ها با جمعیت قضات و شعب یاری کنند

قربانی با اشاره به علل اطاله دادرسی در محاکم تهران گفت: یکی از معضلات و علل اطاله دادرسی که با آن روبرو هستیم عدم تناسب بین حجم ورودی پرونده‌ها با جمعیت قضات و شعب است که انتظار داریم مسئولان عالی استان و دستگاه قضایی ما را در رفع این چالش کمک کنند.

افزایش اوقات رسیدگی شعب یکی از راهکار‌های کاهش علل اطاله دادرسی

رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران تاکید کرد: انتظار داریم در راستای برنامه ابلاغی استان و برنامه عملیاتی محاکم، سرپرستان مجتمع‌های قضایی تدبیری اتخاذ کنند که ضمن افزایش اوقات رسیدگی شعب، وضعیت اطاله دادرسی را در محاکم کاهش دهند.

دستگاه قضایی در راستای تحقق شعار سال ظرفیت بسیار زیادی دارد

رئیس کل محاکم تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به سال " جهش تولید با مشارکت مردم" و در راستای تحقق شعار سال بیان داشت: دستگاه قضایی با محوریت اقتصاد ظرفیت بسیار زیادی دارد.

قربانی گفت: بسیاری از آرای حقوقی محاکم به اقتصاد مرتبط است که باید ابعاد و آثار رای را مد نظر قرار دهیم و اگر ما در وضعیتی با یک سرمایه گذار یا یک واحد تولیدی به خصوص در اجرای احکام مدنی مواجه شدیم باید منویات مقام رهبری را محور کار خود قرار داده و تصمیمات ما خصوصاً در اجرای احکام به تعطیلی واحد‌های تولیدی ختم نشود و در مواجه شدن با سرمایه گذار مشروع و کسی که با حسن نیت به دنبال تولید و اشتغال زایی در جامعه است شان و جایگاه ایشان در جامعه باید رعایت شود.

ارتقا امنیت عمومی و اجتماعی باید در اولویت شعب کیفری محاکم تهران باشد

قربانی در این مراسم خطاب به روسای شعب کیفری محاکم تهران گفت: در شعب کیفری ارتقا امنیت عمومی و اجتماعی باید در اولویت باشد و باید تمام ظرفیت دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در اعمال ضمانت اجرایی‌های قانونی نسبت به هنجار شکنی‌ها و نقض قواعد آمره حکومتی به کیفیتی باشد که آرامش و امنیت مردم تحکیم شود و مردم احساس امنیت در جامعه را داشته باشند.

حفظ وحدت و انسجام و همدلی متقابل موجب خدمت رسانی مضاعف به مردم می‌شود

رئیس کل محاکم تهران بر حفظ وحدت و انسجام و همدلی متقابل بین مجموعه محاکم تهران با دادسرا و دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی تاکید داشت و گفت: اگر اتحاد و همدلی در خدمت رسانی به مردم بیش از پیش وجود داشته باشد وضعیت موجود به مراتب بهتر خواهد شد و به یقین موجب رضای خداوند متعال و یاری او خواهد شد.

راه اندازی شعب صلح در آینده نزدیک می‌تواند موجب فصل خصومت به معنای واقعی کلمه شود

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به راه اندازی شعب صلح در آینده نزدیک در محاکم تهران گفت: باید در بحث صلح و سازش از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف و دادگاه‌های صلح که راه اندازی خواهند شد استفاده کنیم که فصل خصومت به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند.

ملاقات عمومی و حضور مستمر مسئولان محاکم تهران در بین مردم ارتباطی موجب خدمت رسانی بهتر و شناسایی آسیب‌های موجود در حوزه استحفاظی می‌شود

قربانی در این مراسم به ارتباط و حضور بیشتر قضات و مسئولان مجتمع‌های قضایی تهران در بین مردم پرداخت و گفت: ملاقات عمومی با مردم و از بین بردن مرز‌های ارتباطی موجب خدمت رسانی بهتر و شناسایی آسیب‌های موجود در حوزه استحفاظی می‌شود و همکاران قضایی و مدیران مجتمع‌ها هر چه بیشتر حرف مردم را بشنوند موجب اعتماد سازی مردم به دستگا ه قضایی می‌شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این آیین بر اتقان آرا، استفاده بیشتر از مجازات‌های جایگزین حبس، نظارت بر قرار‌های کیفری، بازدید و سرکشی قضات محاکم از زندان ها، ملاقات مدیران و قضات مجتمع‌های قضایی با زندانیان، نظارت بیشتر سرپرستان بر مجموعه تحت تصدی، دیدار و گفتگوی چهره به چهره مدیران محاکم با همکاران قضایی و اداری نیز تاکید کردند.

در این برنامه با حضور رئیس کل، معاونین قضایی ستادی رئیس کل محاکم، مدیر دفتر کل محاکم و جمعی از مدیران و همکاران قضایی و اداری با اهدای لوح از زحمات ارزشمند مظفر زارع تقدیر بعمل آمد و آرش ناصرپیرسرایی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی، شهید مطهری معارفه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *