دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی: تشکیل کارگروه آموزشی در راستای مهارت افزایی ماموران فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد

13:36 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۸۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی: تشکیل کارگروه آموزشی در راستای مهارت افزایی ماموران فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی و صدور آرا دقیق و متقن بر لزوم تشکیل دوره آموزشی برای تقویت بنیه علمی و عملی ماموران در سطح استانی البته نه به صورت تئوری صرف بلکه در قالب کارگاه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - محبوب علیلو در اولین جلسه کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر که در سال جاری تشکیل شد اظهار کرد: از اولویت‌های این کمیته باید ایجاد رویه واحد برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به موادمخدر باشد تا هم در کوتاهترین زمان ممکن به این پرونده‌ها رسیدگی شود و هم به موضوعات مرتبط با موادمخدر مانند اموال و عواید حاصل از جرایم موادمخدر که به نوعی ارتباط با جرایمی مثل پولشویی وجود دارد، به صورت ویژه توجه و تمرکز شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی بر اهمیت تنظیم گزارشات مستند و مستدل با ذکر جزئیات و تشریح دقیق موضوع تاکید داشت و افزود: قضات بر اساس ادله اثبات جرم رسیدگی می‌کنند، اگر شواهد با دقت و حساسیت لازم جمع آوری و به قاضی ارائه شود می‌تواند بر مبنای شواهد و قرائن اشاره شده، دلایل موجود و درموارد قانونی براساس علم خود رای قاطع صادر کند.

علیلو در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی و صدور آرا دقیق و متقن بر لزوم تشکیل دوره آموزشی برای تقویت بنیه علمی و عملی ماموران در سطح استانی البته نه به صورت تئوری صرف بلکه در قالب کارگاه تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اموال توقیفی در حوزه مواد مخدر تصریح کرد: ضروری است تا خودرو‌های توقیفی مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر با تنظیم فرم مخصوص دبیرخانه تحویل شورای مبارزه با موادمخدر استان شود.

دادستان مرکز استان در پایان خاطر نشان کرد: باید رسیدگی به پرونده‌ها به نحوی باشد که بازدارندگی مجازات حفظ و پیشگیری از وقوع جرم حاصل شود و انتظار می‌رود با آسیب شناسی لازم و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در امور شاهدکاهش جرایم مرتبط با موادمخدر در استان باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *