رئیس کل دادگستری مازندران: برگزاری دادگاه‌های برخط گامی مهم در شفاف سازی با مردم است

16:01 - 04 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۶۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: برگزاری دادگاه‌های برخط گامی مهم در شفاف سازی با مردم است
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای سند تحول قضایی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - عباس پوریانی رئیس کل دادگستری استان مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان بر اهمیت وضرورت اجرایی شدن سند تحول قضایی در دادگستری استان تاکید کرد وگفت: در راستای نیل به اهداف سند تحول قضایی فرایند به رسیدگی پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان و با دقت فراوان انجام شود.

وی افزود: سند تحول قضایی وبرنامه عملیاتی سال۱۴۰۳ باید به صورت مشخص برای هریک از مجریان تعیین ومراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

پوریانی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای موضوعات و بند‌های مختلف سند تحول قضایی دراستان باید دراسرع وقت فراهم وتبیین شود و مهم‌ترین واثربخش‌ترین راهکار‌های سند تحول به صورت منظم در دستور کار هریک از مجریان ومعاونان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به اهمیت ایجاد انگیزه درهمکاران قضایی واداری اشاره کرد وگفت: بی شک اجرای درست سند تحول نیازمند انگیزه و همت همکاران دادگستری استان است براین اساس، توجه به همکاران و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای مسئولیت‌های محول شده در سند تحول ضروری است.

وی همچنین اهمیت همکاری وتعامل بخش‌های مختلف بدنه دستگاه قضایی در اجرایی شدن سند تحول را مورد تاکید قرار داد واظهار کرد: انجام هریک از تکالیف محول شده در سند تحول به عهده‌ی همه ما است و باید پاسخگوی تک تک بند‌های مقرر در سند تحول باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: درحوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید ازدستگاه‎های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی واجرایی مطالبه گری وازهمه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا دستگاه‌های مختلف به وظیفه خود به‎ درستی عمل کنند ودرپی آن زمینه‎ های بروز ناهنجاری‎ های مختلف در جامعه و تشکیل پرونده‌های مختلف شکل نگیرد.

پوریانی همچنین براهمیت اجرای احکام قضایی، تقویت جایگاه دادسرا، به کارگیری قضات شجاع، انقلابی ونترس دردادسراها، مدیریت درست پرونده‌های قضایی، اتخاذ راهکار‌های مناسب درجهت کاهش اطاله دادرسی، رفع مشکلات مردم و همکاران قضایی تاکید کرد.

گفتنی است، سومین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان مازندران با حضور کلیه اعضا وبه منظور بررسی سند تحول قضایی وچگونگی اجرایی شدن برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار و در ابتدای جلسه هریک از اعضا به بیان نظرات و راهکار‌های پیشنهادی خود پرداختند.

پرونده‌ای با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی به صورت بر خط به همت معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی دادگستری استان مازندران در شعبه سوم حقوقی دادگستری شهرستان ساری برگزار شد.

پوریانی اظهار کرد: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای سند تحول قضایی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دادرسی الکترونیک مشکلات ناشی از مسافت‌های طولانی از بین می‌رود و این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از هر منطقه، مکان و هر کشوری در جلسات دادرسی به صورت مجازی و الکترونیک حضور یابند.

وی افزود:تسریع در خدمت رسانی قضایی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان ازنتایج برگزاری دادگاه‌های برخط است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در پایان در مورد شیوه مشاهده این دادگاه گفت: علاقه مندان می‌توانند به عنوان مهمان از طریق لینک وارد شده و دادگاه را مشاهده کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *