رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مراسم معارفه رئیس کل دادگستری استان سمنان برگزار شد/ رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: صیانت از حقوق مردم و مبارزه با فساد، نباید مورد غفلت قرار بگیرد

15:45 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۶۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم معارفه رئیس کل دادگستری استان سمنان برگزار شد/ رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: صیانت از حقوق مردم و مبارزه با فساد، نباید مورد غفلت قرار بگیرد
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: صیانت از حقوق مردم و مبارزه با فساد، نباید مورد غفلت دستگاه قضایی و هیچ یک از نهاد‌های امنیتی، اطلاعاتی و قوای نظامی و انتظامی قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان سمنان، با تبریک پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی گفت: اقدام غرور آفرین و قدرتمندانه پاسداران اسلام در حمله به اراضی کفر و به قلب رژیم صهیونیستی که بخشی از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت‌های این رژیم و خطای راهبردی آن‌ها در حمله به کنسولگری ایران و به شهادت رساندن جمعی از فرزندان این ملت به وقوع پیوست، نشانگر اوج اقتدار و صلابت نظام اسلامی و نیرو‌های مسلح ما بود، که توانست با این اقدام شجاعانه، به نوعی کفر مطلق را در مقابل اسلام مطلق به زانو در آورد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که این اقدام پاسخ روشنی برای دشمنان ما در منطقه و در سایر نقاط دنیا بود افزود: تنبیه رژیم صهیونیستی تنها با بخش بسیار کوچکی از توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی صورت گرفت که توانست پیام خود را به وضوح به گوش دشمنان این مرزم بوم برساند، هر چند در حال حاضر بیان ابعاد این کار قدری مشکل است، اما با گذشت زمان و در روز‌های آینده وقتی سردمدراران این اقدام، به تشریع ابعاد و دستاورد‌های حاصل از آن بپردازند، آن موقع حلاوت و شیرینی این اتفاق مهم درکام مردم عزیز و ملت‌های آزاده و مسلمان و دوستداران نظام جمهوری اسلامی ایران دو چندان خواهد شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبداللهی تصریح کرد: تاکنون هر آن چیزی که نظام اسلامی از این مردم انتظار داشت انجام دادند، به تعبیری مردم هر آنچه که داشتند تقدیم کردند، در این زمینه مقام معظم رهبری با تعبیری که داشتند، فرمودند: شما از مردم حضور در صحنه خواستید، حاضر شدند، حضور در جبهه‌های نبرد را خواستید، به جبهه‌ها آمدند، مشارکت در انتخابات را خواستید حضور داشتند، در دفع فتنه ها، در مناسبت‌های گوناگون و در مواقع حساس، هر موقعی که این کشور و نظام نیاز به حمایت، مشارکت و حضور مردم داشت دریغ نکردند و با جان و دل لبیک گفتند و در تمام عرصه‌ها برای وجود و بقاء نظام اسلامی خود نمایی کردند و حالا نوبت ما هست که بگوئیم متواضعانه در مقابل ملت بزرگ ایران انجام وظیفه می‌کنیم و برای خدمت به این مردم شریف و نجیب از انجام هر آن چیزی که بر عهده ما گذاشته شده کوتاهی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: از خدواند متعال استمداد کنیم تا تمام صفاتی که موجب غرور و تکبر، بد عهدی و یا سست عهدی می‌شود را از ما دور کند، تا بتوانیم به آن چیزی که متعبد و متعهد هستیم عمل کنیم و دچار غفلت نشویم، چرا که امتحان دادن در فراز و فرود‌های حاکمیت اسلامی بسیار سخت و دشوار است، چه بسیار کسانی که در مسیر حرکت انقلاب نتوانستند بر آن عهدی که بسته بودند پایبند باشند، افرادی بودند که با وابستگی به نفس و عدم درک صحیح از نظام و اهداف آن قضاوت‌هایی را انجام دادند و مطالبی را بر زبان جاری کردند که نه تنها در شأن یک مسلمان و فردی که در سایه عزّت و اقتدار نظام اسلامی زندگی می‌کند نبود، بلکه حتی در شأن یک ایرانی وطن دوست هم نبود، لذا باید از خداوند بخواهیم تا ما را در این عرصه امتحانی سربلند کند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: امروز هر گونه قصور از ناحیه کسانی که در لواء خادم نظام مقدس جمهوری اسلامی و برای خدمت به ملت ایران انجام وظیفه می‌کنند، در هر مقام، منصب و جایگاهی که هستند و یا در هر نقطه‌ای از این کشور که حضور دارد، به نوعی خیانت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: باید همواره قدردان این نظام و این موقعیت باشیم، چرا که معلوم نبود اگر حاکمیت نظام اسلامی شکل نمی‌گرفت ما الان چه وضعیتی داشتیم، متأسفانه ما می‌بنیم کسانی را که به نوعی با اقدامات خود افکار عمومی و امنیت روانی جامعه را دچار تشویش می‌کنند، کسانی که از سفره این نظام ارتزاق می‌کنند و به آن خیانت می‌کنند، کسانی که از عزّتمندی این نظام عزیز شدند و لی به دلیل خیانت به اصالت نظام خود را ذلیل کردند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبداللهی با تشریح سیاست‌های راهبردی رئیس قوه قضاییه که بر اساس سند تحول و منویات مقام معظم رهبری ترسیم شده است گفت: اقدامات ما برای ارتقاء و اعتلای دستگاه قضایی و خدمت مطلوب به مردم در راستای احیای حقوق عامه و توسعه عدالت در چهار محور تنظیم شده است. اول طبق قانونی اساسی قوه قضاییه باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد، دوم بر اساس منویات و توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری، تأمین امنیت روانی جامعه بر عهده ما است و به هیچ عنوان نباید آسیب ببیند و محور سوم آن چیزی هست که مردم مطالبه می‌کنند و نباید حقوق حقه آن‌ها از بین برود و در نهایت آن چیزی که خداوند متعال از ما مطالبه می‌کند، ما به عنوان قاضی وظیفه‌ای بر عهده داریم، نباید اعمال و رفتار ما در رسیدگی قضایی خارج از دایره شرع و قانون باشد، این محور‌های اساسی حاکمیت عدلیه در سیاست‌های راهبردی دستگاه قضا است. اگر قضات و کارکنان عزیز خودشان را در این چهار چوب حفظ کنند، قطعاً توفیقاتی که مورد انتظار هست هم برای خود فرد و هم جایگاهی که در آن قرار دارند، بدست خواهد آمد.

عبداللهی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، ضمن تأکید بر لزوم رفع موانع تحقق این شعار گفت: قوه قضاییه تمام توان خود را برای اجرای این دستور العمل بکار خواهد بست و برای اینکار نیز باید اولویت بندی مشخصی داشت، رفع موانع تولید و جلب مشارکت عمومی در سطح یک استان و شهرستان در سطح یک مجتمع صنعتی و تولیدی و در محیط‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، آموزشی و ... به مثابه یک زنجیر به هم متصل هستند و باید هر کدام وظیفه خود را به درستی انجام بدهند، ما باید بدانیم که باید چگونه عمل کنیم تا عملکرد ما منجر به مشارکت مردم در چرخه تولید و جهش تولید باشد.

وی ادامه داد: در این مسیر صرفاً در کنار مردم بودن و با آن‌ها همراه شدن ملاک نیست، بلکه اولویت ما هموار نمودن این مسیر است، اگر عمکلرد یک قاضی، موجب بی انگیزه شدن و از بین رفتن شجاعت تولید کننده و رکود در کار تولید بشود، او مقصر است، لذا باید در صدور احکام و دستورات قضایی در خصوص مراکز و صنایع تولیدی دقت بیشتری داشته باشیم، چرا که گاهی اوقات این بی دقتی علاوه بر بوجود آمدن میلیارد‌ها تومان خسارت، موجب بی اعتمادی نسبت به دستگاه قضایی می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبداللهی افزود: وقتی قلم یک قاضی می‌تواند آن قدر قدرت داشته باشد که بتواند یک کشتی متجاوز و بار آن را به ازای خسارت‌های وارده به جمهوری اسلامی در آب‌های سرزمینی خود توقیف کند، اگر خدای ناخواسته یک قاضی جوان از این مسیر صحیح خارج بشود و با یک بی دقتی و بر اساس مطالبه یک فرد یا یک مؤسسه دستور توقیف یک واحد تولیدی را که فردی با سرمایه چندین هزار میلیاردی برای تأسیس آن و اشتغال هزار نفر اقدام کرده بدهد، نه تنها در راستای تحقق این شعار حرکت نکرده، بلکه مردم را به انزوا می‌کشاند؛ لذا باید در کف میدان نسبت به اولویت بندی و انجام وظیفه با تدبیر عمل کنیم.

وی با تأکید بر بکار بستن تدبیر، عقلانیت و اقتدار به عنوان سه شاخصه مهم در تصمیم گیری‌ها گفت: وقتی این سه اصل همراه با رأفت انسانی و نگاه اسلامی باشد آن موقع هست که در مسیر التجاء مردم به دستگاه قضایی به پیشرفت کردیم و خواهیم توانست در آن چیزی که موجب تعالی سند تحول قضایی می‌شود، پیش برویم و اگر نتوانیم به آن جامع عمل بپوشانیم، در یک افت و خیزی که موجب روی برگرداندن مردم بشود، قرار خواهیم گرفت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با توجه به سیاست‌های ترسیمی و مطالبه همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد چه در درون قوه قضاییه و چه در بیرون گفت: صیانت از حقوق مردم و مبارزه با فساد، نباید مورد غفلت دستگاه قضایی و هیچ یک از نهاد‌های امنیتی، اطلاعاتی و قوای نظامی و انتظامی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز نباید به کسانی که می‌خواهند جیب کثیف خود را با شیشه کردن خون مردم و از بین بردن حقوق مسلم آن‌ها پر کنند، فرصت داد، اگرچنانچه افرادی هم بخواهند تحت عنوان اقتدار نظام از این افراد حمایت کنند، این بدترین نوع خیانت در حق مردم به حساب خواهد آمد، قوه قضاییه مصمم است تا در راستای راهبرد‌های ترسیمی رئیس قوه قضاییه در موضوعات مربوط به مبارزه با فساد یک ورود و خروج مشخص همراه با اقدام قاطع و بازدارنده داشته باشد و در مسائلی که موجب خدشه به حیثیت نظام اسلامی شود به گونه‌ای عمل نماید که مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند و گزارش عملکرد دستگاه قضایی در پایان سال بیانگر این باشد که در مسائل گوناگون مانند سرقت، تعدی به اموال عمومی، حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه در مقابل گردنکشان نسبت به قانون، با یک کاهش چشمگیر مواجه شدیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه همچنین تأکید کرد که در سال جاری نیز اولویت ما مبارزه با فساد است، با افرادی که با دنباله روی از امیال مادی و دنیوی خود به اقتدار، عزت و حیثیت دستگاه قضایی و نظام اسلامی آسیب برساند برخورد جدی صورت خواهد گرفت، چرا که مردم ما استحقاق این عزّتمندی را دارند و دستگاه قضایی هم لیاقت این خدمتگذاری را دارد و آن چیزی که موجب تحقق آن است همین اتحاد، همبستگی و تبعیت از مبانی دینی است، که هم مبنای قانونی دارد و هم تدبیر و عقلانیت را در پی خواهد داشت.

در ابتدای این مراسم رئیس کل دادگستری استان سمنان با تبریک به مناسبت کسب غرور آفرین اقتدار سپاهیان اسلام در شکست هیمنه استکبار و اسرائیل افزود: یقیناً خواری و ذلت برای کفر و صهیونیست رقم می‌خورد و به زودی شاهد برچیده شدن این جرثومه فساد و زمینه سازی ظهور خواهیم بود.

وی گفت: خداوند را شاکرم که حیات ما را در زمان استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داد و توفیق خدمت عطا شده است؛ حقیقتاً همه باید قدر این موقعیت را بدانیم و به آنچه محول می‌شود بپردازیم و انجام وظیفه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: محل خدمت مهم نیست بلکه توفیقات در انجام انتظارات مهم است تا مورد یاری خداوند قرار گرفته شویم. دستگاه قضایی در هر استان به تبع مسائلی که مطرح می‌شود باید وظیفه احقاق حق را عهده دار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: ملاک قانون است که برگرفته از کتاب و سنت است و حرمت آن بسیار ارزشمند است و همه باید آن را محترم بشمارند تا زمینه‌های پیشگیری از وقوع جرم فراهم شود. چنانچه شخصی نقض قانون عمل کرد دستگاه قضایی با سرعت به پرونده آن رسیدگی و حکم را صادر و اجرا خواهد کرد.

وی گفت: حفظ حرمت مردم بسیار ارزشمند است و باید حقوق مراجعین رعایت شود؛ رعایت حقوق شهروندی، حفظ کرامت مراجعان و برخورد با بی حرمتی نسبت به مردم و ناقضان حقوق شهروندی حسب مقررات صورت خواهد گرفت و البته آنان که به تکریم مردم توجه دارند مورد تشویق خواهند بود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه مردم است و مردم باید آرامش و امنیت را در رفتار ما بیابند.

وی گفت: آنچه به عنوان سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه، سند تحول وتعالی و برنامه عملیاتی است مورد پیگیری و اهتمام قرار خواهد گرفت و در راستای تحقق شعار سال، ستاد اقتصاد مقاومتی استان به منظور حمایت از تولید کنندگان و مبارزه با ناقضان قانون در جهت مخدوش شدن چهره صنعت و اشتغال برخورد قانونی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه افزود: حفظ جدی مقوله امنیت، کاهش اطاله دادرسی، تسریع توام با صحت و دقت در رسیدگی و اجرای به موقع احکام قضایی از برنامه‌های مورد تاکید است.

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل پیشین دادگستری استان سمنان نیز با تبریک عملیات غرور آفرین «وعده صادق» گفت: تنبیه مورد اشاره مقام معظم رهبری به دست غیور مردان نیرو‌های مسلح اتفاق افتاد و وعده صادق در نابودی رژیم خبیث اسرائیل رقم خواهد خورد.

وی با ابراز خیر مقدم به حضور نمایند ولی فقیه در استان، مدیران کل اجرایی، اعضای شورای قضایی استان و کارکنان اداری و قضایی مرکز استان، تشریف فرمائی چهره فساد ستیز دستگاه قضایی حجه الاسلام عبداللهی وهمراهان را گرامی دانست
عبدالهی تصریح کرد:افتخار کارکنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که از کار مردم گره گشایی نموده و به این سبب عاقبت بخیری را برای خود تضمین کنند.

وی افزود: کارگزاران دستگاه قضا بر این باورند دوران خدمت پناهگاه گرفتاران باشند و مزیت خدمت عطا شده در انجام وظیفه موجبات سند عاقبت به خیری خواهد بود. رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: سعی شده است دوران ۴۵ ماهه خدمت در دستگاه قضایی استان را در راستای تکریم مراجعین، برخورد با فساد درون و برون دستگاه، حفظ حقوق عامه در ابعاد مختلف و صدور آراء متقن با همدلی و همراهی تمامی کارکنان قضایی و اداری بوجود آید.

عبدالهی در خاتمه افزود: شرط توفیق در دستگاه قضایی همراهی تمامی ارکان است مدیر بدون حمایت وهمراهی کارکنان توفیقی نخواهد داشت؛ بنابراین برای ارائه خدمت مطلوب به شهروندان، حامی ریاست قوه قضاییه، مدیراستان باشید.

گفتنی است در این مراسم که با حضور امام جمعه و نماینده ولی قفیه در استان، استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های اطلاعاتی و انتظامی، قضات و کارکنان دستگاه قضایی برگزار شد، با حکم رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین اکبری به عنوان رئیس کل دادگستری استان سمنان منصوب و از خدمات و زحمات محمد جعفر عبداللهی رئیس سابق این دادگستری تقدیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *