رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری استان بوشهر: قضات در جهت کاهش جمعیت کیفری از ارفاقات قانونی و جایگزین حبس استفاده کنند

12:22 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۵۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری استان بوشهر: قضات در جهت کاهش جمعیت کیفری از ارفاقات قانونی و جایگزین حبس استفاده کنند
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: قضات و مسئولین قضایی شهرستان کنگان در مورد کاهش جمعیت کیفری از تمامی راه‌های قانونی با استفاده از جایگزین حبس و ارفاقات قانونی استفاده کنند.

خبرگزاری میزان - مهر انگیز در این بازدید با اشاره به مردم داری و تکریم مراجعین، اظهار کرد: کارکنان قضایی و اداری ضمن برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوعان در کار خود سرعت و دقت لازم را داشته باشند و در رسیدگی پرونده‌ها تسریع کنند.


رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع کارکنان قضایی و اداری به اجرای سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: در سال جدید باید با تلاش بیشتر در راستای سند تحول قضایی و جهت ارتقا عملکرد قضایی استان بوشهر، با هم افزایی بیشتر گام برداشته شود.


مهر انگیز در حاشیه این بازدید با اشاره به وضعیت شهرستان کنگان و وجود شرکت‌ها و تاسسیات و فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی گفت: با توجه به شعار سال، رهبر انقلاب در راستای جهش تولید دستگاه قضایی با حمایت قانونی و قضایی خود و رفع موانع تولید، اشتغال و ایجاد امنیت پایدار در کنار این شرکت‌ها خواهد بود.


وی افزود: در شهرستان کنگان مشکلاتی نیز وجود دارد که باید در راستای حفظ حقوق عامه مسؤلین قضایی این شهرستان ورود کنند و پیگیر این مسائل تا حصول نتیجه باشند.


رئیس دادگستری استان بوشهر در ادامه گفت: یکی از مواردی که مسئولین می‌بایست مد نظر قرار دهند عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در جهت توجه به محیط پیرامونی خود و در راستای حفظ حقوق عامه است.


وی با اشاره به موضوع حفظ حقوق شهروندی، بیان داشت: مسؤلین قضایی شهرستان کنگان نظارت بر ظابطین را مد نظر قرار دهند و به طور مستمر از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها بازدید کنند و در جریان نحوه رفتار با مردم و اجرای دستورات قضایی قرار گیرند و گزارش‌های خود را به هیئت بازرسی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در جهت ارتقای سطح عملکردی شهرستان ارائه کنند.


مهرانگیز در ادامه با بیان اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری، گفت: قضات و مسؤلین قضایی شهرستان کنگان در مورد کاهش جمعیت کیفری از تمامی راه‌های قانونی با استفاده از جایگزین حبس و ارفاقات قانونی استفاده کنند، زیرا این امر علاوه بر کاهش جمعیت کیفری، از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری می‌کند و توصیه میکنم قضات به طور مستمر در زندان حضور یابند و مسائل و مشکلات زندانیان را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس دادگستری استان بوشهر در پایان بازدید به سوالات برخی ارباب رجوعان پاسخ داد و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت و جهت مرتفع شدن مشکلات و تسریع در انجام امور آن‌ها دستورات لازم صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *