رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلوگیری از ورود پرونده‌های غیرضروری به دیوان عدالت اداری استان اردبیل با حل اختلاف قبل از ارجاع

11:22 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۵۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
جلوگیری از ورود پرونده‌های غیرضروری به دیوان عدالت اداری استان اردبیل با حل اختلاف قبل از ارجاع
مسئول دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان اردبیل بر توجه به مقوله پیشگیری و لزوم اهتمام ویژه به حل اختلاف قبل از ارجاع پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری از سوی ادارات تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ جلسه هم‌اندیشی پیشگیری از ورود پرونده‌های پرتکرار به دیوان عدالت اداری با حضور مسئول دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان اردبیل و نمایندگان حقوقی ادارات و نهاد‌های دولتی در دادگستری استان برگزار شد.

یعقوب‌زاده مسئول دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان اردبیل در این جلسه با تاکید بر نگاه پیشگیرانه در تشکیل پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری اظهار کرد: با توجه به تغییرات قانون جدید دیوان عدالت اداری از جمله تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری و تاکید بر نگاه پیشگیرانه، انتظار از نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان بر آن است تا با بررسی درخواست مراجعین و رسیدگی به درخواست کتبی آنان نسبت به حل و فصل مشکلات در مواردی که قانونا در خود دستگاه قابل حل است اقدام کنند تا از این طریق از ورود پرونده‌های غیرضروری به دیوان عدالت اداری پیشگیری شود.

وی افزود: بنابراین نمایندگان حقوقی ادارات باید راهنمایی و ارشادات قانونی به مراجعین در رابطه با ضرورت ارائه درخواست کتبی و اخذ جوابیه لازم از ادارات برای مراجعه به دیوان را داشته باشند.

یعقوب‌زاده همچنین در این جلسه بر لزوم انعکاس دادخواست‌های سریالی توسط نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان به دیوان عدالت اداری و به تبع آن پیشگیری از ورود دادخواست‌های مشابه و تکراری و نیز اجرای سریع آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و احکام قطعیت یافته در دیوان عدالت اداری تأکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *