رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: انسداد بیش از ۵۰۰ چاه غیرمجاز در دستور کار قرار دارد

10:03 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۵۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: انسداد بیش از ۵۰۰ چاه غیرمجاز در دستور کار قرار دارد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه درباره صیانت از منابع آبی گفت: انسداد ۵۰۰ تا ۶۰۰ چاه غیرمجاز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری میزان - اولین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال با محوریت قانون جامع حدنگار (کاداستر) خاصه در امور اراضی زراعی و کشاورزی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولین دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک به مناسبت عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیستی و نمایش پرافتخار اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران و پس از ارائه گزارش مدیران حاضر در جلسه در خصوص روند اجرایی شدن طرح کاداستر در بخش‌های مختلف از جمله اراضی زراعی، این طرح را از جمله طرح‌های مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه خواند و گفت: تا ۲۵ اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی زراعی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش اداره ثبت اسناد استان، در ۲۷ فروردین سال جاری با رشد بیش از ۵ درصد در عرض یک ماه به ۴۵/۲ درصد رسیده است.

کرمی در ادامه افزود: میانگین کشوری صدور اسناد اراضی زراعی ۵۱ درصد است و انتظار و توقع ما این است که با تلاش جهادی مسئولین مرتبط تا هفته قوه قضاییه حدنگاری استان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

وی ادامه داد: ۹۳ درصد از اراضی استان در قالب ۱۶۰۰ پلاک رفع تداخل شده است. همچنین در مورد برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۲۰۰ مورد دستور موقت و ۳۰۰ مورد احکام قطعی صادر شده است و در این زمینه در کشور پیشرو هستیم.

کرمی درباره صیانت از منابع آبی گفت: انسداد ۵۰۰ تا ۶۰۰ چاه غیرمجاز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن هشدار جدی به دستگاه‌های خدمات رسان خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه‌های غیرمجاز و... هستند جرم است و دستگاه‌هایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن اشاره به پیگیری موضوع انسداد چاه‌های غیرمجاز، گفت: در نیمه دوم سال گذشته مشکلاتی وجود داشت که با تدبیر و جدیت دستگاه قضایی پیگیری و برطرف شد، لذا استمرار این امر ضروریست و اگر وقفه‌ای داشته باشد ممکن است در انجام کار اخلال ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مسئولین متولی امر افزود: دستور توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز با دادستانی و تعیین تکلیف آن بر عهده دادگاه است.

در پایان جلسه مصوباتی در مورد تسریع در روند اجرایی طرح کاداستر خاصه در حوزه اراضی کشاورزی، پیشگیری از وقوع جرایمی مانند حفر چاه غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز و ... به تصویب رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *