رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

سخنگوی کمیسیون فرهنگی: عملیات وعده صادق گام بلند دلاورمردان نیروهای مسلح در دفاع از حقوق ملت ایران بود/ خروج از NPT حداقل اقدام مجلس در صورت اشتباه رژیم صهیونیستی خواهد بود

7:57 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۳۰۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون فرهنگی: عملیات وعده صادق گام بلند دلاورمردان نیروهای مسلح در دفاع از حقوق ملت ایران بود/ خروج از NPT حداقل اقدام مجلس در صورت اشتباه رژیم صهیونیستی خواهد بود
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عملیات وعده صادق گام بلندی در دفاع از حقوق ملت ایران بود گفت:  پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی حداقل اقدام مشروع یک کشور در برابر تجاوزی آشکار به منافع ملی‌ او محسوب می‌شود.

احمد راستینه در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به عملیات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی بیان کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی حمله به سفارتخانه‌ها در اصل حمله به خاک سرزمین آن کشور است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق قسمت دیگری از شرارت‌ها و روحیه تجاوزگری این رژیم را روشن کرد گفت: با وجود تذکر‌های پی‌درپی و با تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای محکومیت این اقدام کشور‌های مدعی حقوق بشر و دفاع از حقوق بین‌الملل در برابر این تجاوز آشکار سکوت کردند یا پاسخی ندادند.

وی افزود: پاسخ جمهوری اسلامی ایران حداقل اقدام مشروع یک کشور در برابر تجاوزی آشکار به منافع ملی‌اش بود. عملیات وعده صادق گام بلندی از دلاورمردان نیرو‌های مسلح کشورمان در دفاع از حقوق ملت ایران محسوب می‌شود.

راستینه تاکید کرد: عملیات وعده صادق ظرفیت‌های بی‌نظیری از توانمندی‌های پیچیده کشورمان در برابر قدرت متجاوزان را آشکارا به تصویر کشید و این دفاع مشروع نشان داد جمهوری اسلامی ایران با هیچ کس در دفاع از منافع ملت تعارف ندارد و هر متخاصمی که از مرز‌ها و خطوط جمهوری اسلامی ایران عبور کند با پاسخ قاطع فرزندان این سرزمین روبه‌رو خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر رژیم صهیونیستی پاسخی بر خلاف قواعد بین‌الملل دهد این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است که از حقوق خود به صورت ویژه دفاع کند.

وی اظهار کرد: اگر این رژیم دچار خطای راهبردی در پاسخ به کشورمان شود آنچنان پاسخ ما ویرانگر خواهد بود که همگان پایان عمر نکبت رژیم صهیونیستی را به نظاره خواهند نشست. خروج از NPT حداقل اقدام مجلس شورای اسلامی است که در صورت حرکت اشتباه رژیم صهیونیستی برای پاسخ حقوقی به آن انجام خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *