رئیس کل دادگستری استان مرکزی: برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ریزی دقیق اجرا می‌شود

15:51 - 27 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۲۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ریزی دقیق اجرا می‌شود
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به ابلاغ برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ دادگستری استان از اجرای دقیق برنامه‌ها با برنامه ریزی دقیق خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان مرکزی با اشاره به تعطیلی‌های هر ماه و جلوگیری از اطاله دادرسی و انجام رسیدگی‌ها به منظور رعایت حقوق مردم و رضایت مندی آنان اظهار کرد: با عنایت به زمان کاری طی هر ماه، روسا و دادستان‌ها و معاونین ناظر حوزه‌های قضایی نسبت به پیگیری و نظارت بر عملکرد شعب اهتمام جدی تری داشته باشند تا در پایان هر ماه، عملکرد شعب دادسرا‌ها و دادگاه‌ها مطلوب شود.

وی افزود: در همین ابتدای سال برنامه ریزی هدفمند جهت تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی و مانده در کلانتری‌ها و نیز پرونده‌های الکترونیک ارسالی از طریق سامانه رخداد که تاکنون رسیدگی نشده، اقدام مقتضی به عمل آید و در این مورد می‌طلبد که معاونت فناوری و برنامه ریزی و دادستان مرکز استان تلاش کافی داشته و اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ارتباط با ابلاغ برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ دادگستری کل استان مرکزی بیان کرد: معاونین ستادی، برنامه‌های حوزه هر معاونت را شخصاً ملاحظه، بررسی و علاوه بر پیگیری اجرا، مواردی را که مستلزم اصلاح، ویرایش یا اضافه کردن برنامه‌ها به فراخور وضعیت بومی استان است، به معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی اعلام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جزائی تأکید کرد: با توجه به اینکه اجرای برخی از برنامه‌ها در حوزه صف و ستاد مستلزم تخصیص اعتبار براساس عنوان اقدام است، در کارگروهی با معرفی نمایندگان معاونت‌های مالی، پشتیبانی و عمرانی و فناوری اطلاعات و برنامه ریزی با دعوت از نمایندگان معاونت‌های متناظر با برنامه ها، میزان بودجه موردنیاز برنامه‌های هر معاونت جهت تخصیص بررسی و جمع بندی شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای اتقان آرا در دستگاه قضایی استان مرکزی بیان کرد: برگزاری نشست‌های هم اندیشی با محوریت تبیین موارد نقض آرا با حضور قضات دیوان عالی کشور و قضات برجسته استان در دستور کار قرار گیرد تا شاهد نتایج مطلوب آن در صدور آرای قضایی متقن باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین بر برگزاری جلسات مشترک بین قضات دادگاه و دادسرا، دادگاه بدوی و تجدیدنظر با رویکرد رفع موارد اختلاف نظر در پرونده‌های قضایی تأکید کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: قضاتی که کمترین میزان اعتراض به رأی آن‌ها توسط طرفین پرونده صورت گرفته باید تشویق شوند و در رسانه‌های کشوری و استانی معرفی شوند و در مورد قضاتی که دارای درصد نقض آرای بالایی هستند، اقدام جدی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان به صورت هفتگی و اعلان عمومی آن با رویکرد دسترسی سیستمی به مسئولین همواره در تمامی حوزه‌های قضایی استان برقرار باشد تا شهروندان بتوانند به سهولت با دستگاه قضایی ارتباط داشته و درخواست قضایی خود را مطرح کنند.

وی همچنین به برگزاری جلسات هم اندیشی و آموزشی جهت ارتقای سطح آگاهی قضات و کارآموزان قضایی تأکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *