فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه: ایجاد سامانه‌ای جهت کاریابی و اشتغال سربازان را در سال جاری دنبال می‌کنیم

11:02 - 26 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۹۶۲
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه: ایجاد سامانه‌ای جهت کاریابی و اشتغال سربازان را در سال جاری دنبال می‌کنیم
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: تصویب لایحه مربوط به توسعه مهارت‌آموزی در مجلس و برنامه‌ریزی برای ایجاد سامانه‌ای جهت کاریابی و اشتغال نیرو‌های وظیفه مسلح جزو مهمترین برنامه‌های این قرارگاه در سال جاری است.

خبرگزاری میزان - نشست رسانه‌ای قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح صبح یکشنبه ۲۶ فرودین‌ماه ۱۴٠۳ برگزار شد.

سرتیپ پاسدار محمدجواد زاده‌کمند، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در این نشست خبری به تشریح برنامه‌های مهارت‌اموزی کارکنان وظیفه پرداخت و فرهنگ‌سازی در امر مهارت‌آموزی را مهمترین ماموریت این قرارگاه توصیف کرد.

وی افزود: با توجه به شعار سال، برای مشارکت عمومی لازم است مهارت‌های ویژه‌ای به مردم آموزش داده شود. رهبرانقلاب مکرر تاکید داشتند که نیاز جوانان مهارت‌آموزی است.

سردار زاده‌کمند ادامه داد: سال گذشنه همه نیرو‌های مسلح بسیج شدند تا کارکنان وظیفه خود را در جهت کسب مهارت ارتقا دهند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان بیان کرد: ظرفیت نهادهای آموزشی که به ما کمک می‌کنند هر ساله افزایش می‌یابد و محیط‌های کار واقعی را تبدیل به کارگاه‌های مهارت‌آموزی کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: دو هزار میلیارد تومان بودجه برای کارکنان وظیفه‌ تخصص داده‌ایم و یازده هزار و دویست نفر در انتظار دریافت این تسهیلات هستند.

سردار زاده‌کمند بیان کرد: اخیرا سامانه مهارت‌آموزی نیز راه‌اندازی شده است که داوطلبان دوماه قبل از ورود به خدمت مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در تشریح برنامه‌های سال جدید، اجرای بسته مهارتی پنجگانه عمومی، تاسیس ۵۰۰ کارگاه مهارتی در مناطق محروم، استانداردسازی ۵ هزار محیط کار واقعی، راه‌اندازی صد مرکز آزمون برخط، تربیت هزار مربی برای آموزش کارکنان وظیفه، تولید محتوا برای ۳۴ رشته پرتقاضا و پرداخت تسهیلات به ۳٠ هزار واجد شرایط و... برشمرد.

وی در ادامه این نشست، تسریع در اجرایی اسناد بالادستی، توسعه اولویت‌های قرارگاه، استقرار سامانه یکپارچه قرارگاه مهارت‌آموزی، تصویب لایحه مربوط به توسعه مهارت‌آموزی در مجلس و حمایت شغلی و بهرمندی از فرصت‌های اشتغال در نیرو‌های مسلح، برنامه‌ریزی برای ایجاد سامانه‌ای جهت کاریابی و اشتغال نیرو‌های وظیفه مسلح را از مهمترین برنامه‌های این قرارگاه در سال ۱۴٠۳ توصیف کرد.

به گفته فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سال گذشته  ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند که از این میان ۲۱ هزار و 25 نفر در حوزه هنر ، ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر در ورزش و همچنین در حوزه فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

سردار زاده‌کمند در خاتمه اظهاراتش با بیان اینکه مشمولین باید پیش از ورود به خدمت مهارتی کسب کنند گفت: شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد و ۹ مشوق پیش‌بینی کردیم که این مشوق‌ها شامل؛ استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، تعویق اعزام تا ۶ ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به‌کارگیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است. 

انتهای پیام/

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *