رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و از طرف ما خاتمه یافته است/ اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود

10:03 - 26 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۹۴۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و از طرف ما خاتمه یافته است/ اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود
 رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: چنانچه رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات شب گذشته اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران چه در خاک ما چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه یا جای دیگری انجام دهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر از این انجام خواهد شد.

خبرگزاری میزان- سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: عملیات «وعده صادق» با اسم رمز «یا رسول الله (ص)» با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح به انجام رسید و به همه اهدافش نائل شد.

وی ادامه داد: علت این عملیات عبور رژیم صهیویستی از خطوط قرمز‌ی بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود، اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ما را مورد هدف قرار بدهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم در آن کشور حضور قانونی داشتند را مورد هدف قرار بدهد و به شهادت برساند عبور از خطوط قرمزی بود که در همین ۱۰ روز گذشته توسط تمام کشورها غیر از دو یا سه کشوری که حامی مطلق رژیم هستند محکوم شد.

 رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: این اقدام باید مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه بایستی صورت بگیرد و با همت سپاه پاسداران و کمک سایر نیرو‌های مسلح این عملیات انجام شد.

وی گفت: عملیات به نحوی طرح ریزی شد که هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای این جنایت برای صهیونیست‌ها تامین میکرد در ارتفاعات جبل الشیخ در مرز سوریه با فلسطین اشغالی مورد هدف قرار بگیرد هم پایگاه هوایی نوآتیم که هواپیما‌های F۳۵ برای هدف قرار دادن کنسولگری ما از آنجا بلند شده بودند مورد هدف قرار بگیرد و هر دوی این مراکز در حد قابل توجهی مورد انهدام قرار گرفتند و از کار افتادند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در این عملیات تعداد قابل توجهی پهباد و موشک‌های کروز و بالستیک مورد استفاده قرار گرفت و این عملیات با استفاده از تاکتیک مناسب که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی رژیم نتوانست مقابله قابل توجهی با این آن داشته باشد به اهدافش نائل شد.

وی گفت: آمریکا اعلام می‌کرد از عملیات دمشق اطلاع نداشته اما در واقع با چراغ سبز او انجام شده بود، اعلام می‌کرد که به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست، اما اطلاعات ما حاکی از این بود که در دفاع از رژیم صهیونیستی با تمام توان در فضای عراق و اردن وارد شد و تلاش کرد که عملیات خنثی شود، اما او هم نتوانست چنین کاری را انجام دهد و به حمدالله عملیات به هدفش رسید.

سرلشکر باقری گفت: ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و این عملیات از طرف ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه عملیات وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران چه در خاک ما چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه یا جای دیگری انجام دهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر از این انجام خواهد شد.

وی گفت: توانمندی ما بر این مبنا بود که ده‌ها برابر بزرگتر از این عملیات، عملیات موشکی و پهپادی بر علیه رژیم صهیونیستی داشته باشیم، اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حدی که این تنبیه اتفاق بیافتد عملیات انجام شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *