حمله به بیمارستان‌های غزه؛ نشانه‌ای آشکار از نسل‌کشی تمام عیار رژیم صهیونیستی

8:51 - 25 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۷۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله به بیمارستان‌های غزه؛ نشانه‌ای آشکار از نسل‌کشی تمام عیار رژیم صهیونیستی
حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه مانند قتل‎عام هولناک در بیمارستان الشفا اثبات درگیری رژیم صهیونیستی در یک نسل‌کشی همه‌جانبه و تمام‌عیار است.

خبرگزاری میزان - قتل‌عام فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در مجتمع پزشکی الشفا شهر غزه و اطراف آن، که عواقب آن هنوز با گذشت بیش از دو هفته آشکار است، نشان می‌دهد که ارتش این رژیم مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت کامل و بدیهی شده است.

این جنایات شامل کشتار و قتل‌عام غیرقانونی غیرنظامیان و تلاش برای پنهان کردن شواهد از طریق دفن اجساد قربانیان و حتی تغییر شکل آن‌ها در حیاط بیمارستان‌هاست.

براساس تحقیقات در حال انجام که شامل ده‌ها شهادت مستند در طول عملیات رژیم صهیونیستی و پس از آن است، ارتش این رژیم جنایات جدی بسیاری را علیه هر فلسطینی در اطراف و داخل بیمارستان‌های غزه مرتکب شد، از جمله قتل و کشتار صد‌ها غیرنظامی که هنوز از سرنوشت بسیاری از آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

علاوه بر قتل‌ها و کشتار‌های غیرقانونی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین هزاران فلسطینی را که به دنبال امنیت در مراکز پزشکی بودند، به اجبار تخلیه کرد و صد‌ها بیمار و مجروح را تحت اقدامات ظالمانه مانند محرومیت از غذا و مراقبت پزشکی قرار داد که تهدیدی فوری برای زندگی آن‌ها بود.

ارتش رژیم صهیونیستی محوطه بیمارستان الشفا و دیگر مراکز درمانی را با بولدوزر تخریب کرد، تمام اتاق‌ها و بخش‌های آن را ویران کرد و اکثر ساختمان‌های آن را که در آستانه فروپاشی بود، به آتش کشید و این مرکز پزشکی را از خدمت خارج کرد.

در حالی که تیم‌های پزشکی همچنان در تلاش برای شمارش تعداد قربانیان و مدیریت نبش قبر اجسادی هستند که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور غیرانسانی و به منظور پنهان کردن شواهد دفن شده‌اند، شهادت‌های جدیدی درباره هدف‌گیری، کشتار، قتل، محاصره، شکنجه و آوارگی اجباری علیه غیرنظامیان فلسطینی در مراکز پزشکی مانند الشفا و مناطق اطراف آن‌ها منتشر شده است.

 جنایات مستند علیه غیرنظامیان از جمله زنان، کودکان، افراد مسن، آوارگان، متخصصان پزشکی و افراد بیمار و مجروحان صورت گرفته است.

پیش از این برآورد شده بود که بیش از هزار و ۵۰۰ فلسطینی تنها در نتیجه کشتار مجتمع پزشکی الشفا به شهادت رسیده، مجروح یا مفقود شده‌اند که نیمی از تلفات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

نهاد‌های امدادی و بشردوستانه اکنون می‌توانند از تحقیقات اولیه خود و شهادت‌های پس از آن تأیید کنند که صد‌ها جسد، از جمله برخی از آن‌ها سوخته و برخی دیگر با سر و دست‌های بریده شده، در داخل و اطراف مجتمع پزشکی الشفا کشف شده است.

یکی از کارکنان امدادی در این باره می‌گوید: ما در داخل یکی از ساختمان‌های بیمارستان الشفا بودیم که صدای تیراندازی شدید و مداوم شنیدیم و برای مدت طولانی ادامه داشت؛ سرانجام مرد جوانی حاضر شد و به ما اطلاع داد که ارتش اسرائیل او را اعزام کرده تا به ما بگوید که مردان باید برهنه شوند، در حالی که زنان باید در پشت آن‌ها و در یک طرف باقی بمانند.

وی افزود: ما به اجبار برهنه شدیم و با افراد مسن همراه بودیم، داخل اتاق، یک کوادکوپتر وارد شد و شروع به پرواز روی سرمان کرد و از ما فیلم گرفت. بعد از سپیدهدم، ما را به گروه‌های ۵ نفره تقسیم کردند و دست‌هایمان را از پشت بستند.

همچنین غسان ریاض قونیتا، که در نزدیکی مجتمع پزشکی الشفا، روبه‌روی گورستانی که به‌تازگی حفاری شده است، زندگی می‌کند، پس از پیدا شدن جسد پدرش در مراحل اولیه تجزیه، گفت: پدرم به دلیل کهولت سن و شکستگی کمر قادر به ایستادن نبود و به همین دلیل روی تخت می‌خوابید، در جریان یورش به بیمارستان همه را در داخل یک اتاق جمع کردند، زن و مرد را تقسیم کردند، مردان را وادار کردند لباس‌هایشان را درآورند و سپس آن‌ها را شکنجه کردند.

خلیل احمد حماده، مدیرکل پزشکی قانونی و شواهد پزشکی قانونی بیمارستان الشفا، می‌گوید: تیم‌های پزشکی و پزشکی قانونی که در مجتمع پزشکی الشفا کار می‌کردند در حال حاضر با مشکلات زیادی در تلاش برای جمع‌آوری بقایای قربانیان مواجه هستند. ما در حال تلاش برای شناسایی اجساد تکه‌تکه شده قربانیان هستیم که با بولدوزر دفن شده و شروع به تجزیه قابل توجهی کرده‌اند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم، اما اجساد ناقص و مثله شده‌اند و بقایای بدن و اعضای بدن در سراسر منطقه پراکنده است.

جدالله الشافیعی، از پزشکان بیمارستان الشفا گفت: پس از پایان محاصره، بسیاری از کادر پزشکی، پرستاری و اداری که در الشفا حضور داشتند بی‌خبر بودند و ما هم‌اکنون از سرنوشت آن‌ها اطلاعی نداریم. در مجموع ۴۷ نفر ناپدید شدند، از جمله ۴ قربانی تایید شده، ۱۵ پزشک، ۱۷ پرستار، رئیس بخش داروسازی، ۵ تکنسین آزمایشگاه (که یکی از آن‌ها از سوی ارتش اسرائیل کشته شد).

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *