رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بی‌تفاوتی انگلیس به مرگ هزاران نفر در غزه

18:17 - 22 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۵۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی‌تفاوتی انگلیس به مرگ هزاران نفر در غزه
وزیر خارجه انگلیس با وجود تصویب قطعنامه اخیر برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که فروش سلاح را به این رژیم متوقف نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان - دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس با وجود تصویب قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی و فشار‌های بین‌المللی و بررسی آخرین توصیه‌های حقوقی، اعلام کرد که فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی از سوی شرکت‌های انگلیسی را متوقف نخواهد کرد.

اظهارات نخست وزیر انگلیس در حالی مطرح می‌شود که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به آشپزخانه مرکزی جهانی، ۳ انگلیسی، یک آمریکایی-کانادایی، یک لهستانی، یک استرالیایی و یک فلسطینی جانشان را از دست دادند و پس از این حمله فشار‌ها در انگلیس روی دولت برای لغو مجوز صدور تسلیحات به رژیم اسرائیل تشدید شده است.

با این حال کامرون در یک نشست خبری با همتای آمریکایی‌اش بدون توجه به فشار‌های داخلی و بین‌المللی و جان باختن هزاران نفر از مردم بی‌گناه غزه، بیان کرد که آخرین ارزیابی، موضع ما را در مورد مجوز‌های صادراتی بدون تغییر باقی می‌گذارد.

انگلیس در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۲ میلیون پوند ۵۳ میلیون دلار سلاح به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

با گذشت بیش از ۶ ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، دولت انگلیس، تحت فشار شدیدی قرار گرفت تا مجوز‌هایی را که اجازه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را می‌دهد، لغو کند.

کریستیان بندیکت، مدیر واکنش به بحران عفو بین‌الملل در انگلیس، گفت: این یک فرصت دیگر از دست رفته دیوید کامرون بود تا خود و دیگر مقامات انگلیس را از همدستی فعلی‌شان در جنایات جنگی، آپارتاید و نسل‌کشی احتمالی اسرائیل دور کند.

هفته گذشته ۳ قاضی ارشد سابق انگلیس و ۶۰۰ نفر از اعضای گروه حقوقی این کشور پیوستند و از دولت سوناک خواستند فروش تسلیحات را به رژیم صهیونیستی متوقف کند. این گروه حقوقی تاکید کردند که ادامه ارسال سلاح می‌تواند انگلیس را در نسل‌کشی غزه شریک کند.

به نظر می‌رسد قول دیوید کامرون به نتانیاهو مبنی بر تداوم ارسال تسلیحات به اسرائیل بسیار مهم‌تر از جان انسان‌های بی‌گناهی است که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هر روز به شهادت می‌رسند.

وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۳ هزار و ۴۸۲ نفر و مجروحان به ۷۶ هزار و ۴۹ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *