تشدید بحران خشونت در مدارس فرانسه؛ دو حمله مرگ‌بار طی یک هفته

9:08 - 18 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۷۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تشدید بحران خشونت در مدارس فرانسه؛ دو حمله مرگ‌بار طی یک هفته
وقوع دو خشونت مرگ‌بار در مدارس فرانسه طی یک هفته گذشته، به مرگ یک نوجوان و بالا گرفتن اعتراض‌ها به بحران خشونت روبه‌رشد در مدارس این کشور منجر شد.

خبرگزاری میزان – دومین حمله جدی به یک دانش‌آموز در فرانسه طی یک هفته گذشته که به مرگ وی منجر شد، اعتراض‌های سراسری را در این کشور برانگیخت.

یک پسر ۱۵ ساله در فرانسه پس از حمله گروهی به وی در مدرسه، در بیمارستان جان باخت.

پلیس اعلام کرد که قربانی روز پنجشنبه گذشته در نزدیکی مدرسه از سوی چند نفر مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت؛ یک منبع پلیس اعلام کرد: خشونت شدید در حال تبدیل شدن به امری عادی است.

نوجوان آسیب‌دیده پس از انتقال به بیمارستان کودکان روز جمعه دچار ایست قلبی تنفسی شده و جان خود را از دست داد.

دادستان منطقه‌ای عصر روز جمعه اعلام کرد که تحقیقات درباره قتل این دانش‌آموز آغاز شده و پنج نفر در رابطه با این حمله دستگیر شدند؛ دستگیرشدگان شامل سه نوجوان ۱۷ ساله، یک نوجوان ۱۵ ساله و یک جوان ۲۰ ساله هستند.

رسانه‌های فرانسوی به نقل از دادستان‌ها می‌گویند که این حمله از سوی افراد نقابدار انجام شده است.

حمله به دانش‌آموز ۱۵ ساله در حالی رخ داد که دو روز پیش‌تر از آن یک دختر نوجوان در پی حمله به وی در مدرسه‌ای در جنوب فرانسه به دلیل شدت جراحات از سوی پزشکان در کمای مصنوعی قرار داده شد.

براساس گزارش‌ها، این دختر نوجوان از کما خارج شده است، اما همچنان دچار تروما و اضطراب است.

سه نفر از مهاجمان به این دختر که از هم مدرسه‌ای‌های وی هستند، به جرم خود اعتراف کردند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در بازدید از یک مدرسه ابتدایی در پاریس گفت: مدارس باید در برابر خشونت‌هایی که در چند روز اخیر دیده شده، محافظت شوند؛ ما نوعی خشونت مهارنشدنی را در میان نوجوانان خود و گاهی در میان نوجوانان جوانتر داریم.

قربانی شدن دو نوجوان مذکور سبب شد که نگرانی‌های جدی درباره میزان خشونت در مدارس فرانسه افزایش یابد؛ گزارش‌ها از مدارس فرانسه نشان می‌دهند که این مراکز به محل جولان باند‌ها و قلدری سایبری تبدیل شده اند.

جرایم مختلف، قلدری و خشونت در مدرسه نگرانی‌های عمده و چالشی فزاینده برای مقام‌های اتحادیه اروپا هستند.

قلدری یکی از مولفه‌های اصلی خشونت مدرسه‌ای در سراسر اروپا است؛ با وجود این، دیگر اشکال خشونت در مدارس اروپا مانند حملات با چاقو یا آزارواذیت آنلاین نیز در حال رشد هستند.

تهدید، حملات و اظهارات نفرت‌محور، آزار جنسی، قلدری، افترا، چاقوکشی و حملات فیزیکی در مدارس بسیاری از کشور‌های اروپایی به اتفاق‌های روزمره تبدیل شده و کنار آمدن با آن‌ها را به چالشی بزرگ برای مسئولان تبدیل کرده است.

شبح خشونت در مدارس اروپا سبب شده تا مدیران و معلمان اروپایی در نظرسنجی‌های مختلف، شرایط را ترسناک بدانند که نه تنها دانش‌آموزان بلکه معلمان و دیگر کارکنان مدارس را نیز هدف قرار می‌دهند.

رشد بحران خشونت در مدارس اروپا محدود به کشور‌های خاصی نبوده و تقریبا همه کشور‌ها را درگیر کرده است.

آلمان یکی از کشور‌هایی است که شاهد رشد تعداد موارد حمله به معلمان در مدارس است؛ کارشناسان آلمانی می‌گویند که این امر ریشه در خشونت جاری در زندگی اجتماعی و نداشتن تمایل به دوستی عمومی دارد.

یونان نیز مانند برخی دیگر از کشور‌های اروپایی، از رشد خشونت و قلدری در مدارس این کشور ابراز نگرانی کرد.

در عین حال، گزارش‌های متعددی از تیراندازی در مدارس دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان و انگلیس وجود دارد که نشان‌دهنده الگوبرداری مدارس اروپا از آمریکا است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *