کنعانی: جنگ علیه بیمارستان‌ها در غزه بخشی از جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است

10:00 - 09 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۹۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کنعانی: جنگ علیه بیمارستان‌ها در غزه بخشی از جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان‌ها را در نوار غزه بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این باریکه توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در ایکس نوشت: جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است. ادامه محاصره «بیمارستان شفا» و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران «بیمارستان أمل» در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به «بیمارستان ناصر» در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به نقل از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین نوشت: حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد. 

کنعانی تاکید کرد: اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه،  آیا مجامع و نهاد‌های بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *