تحقیقات اتحادیه اروپا درباره عملکرد رسانه‌های اجتماعی

15:28 - 06 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۷۴۲
تحقیقات اتحادیه اروپا درباره عملکرد رسانه‌های اجتماعی
اتحادیه اروپا تحقیقاتی را درباره فعالیت رسانه‌های اجتماعی از جمله متا و گوگل آغاز کرده است.

خبرگزاری میزان - اتحادیه اروپا در نخستین تحقیق خود براساس قانون جدید فناوری بازار‌های دیجیتال، تحقیقاتی را در مورد اپل، آلفابت و متا آغاز کرد.

کمیسیون اروپا تحقیقات نبود انطباق را تحت قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) در مورد قوانین آلفابت در زمینه هدایت در گوگل‌پلی و ترجیح شخصی در جست‌وجوی گوگل، قوانین اپل در مورد هدایت در اپ‌استور و صفحه انتخاب متا آغاز کرده است.

۲ تحقیق نخست بر روی آلفابت و اپل تمرکز دارند و به «قوانین ضدکنترل» مربوط می‌شوند؛ براساس قانون بازار‌های دیجیتال، شرکت‌های فناوری اجازه ندارند کسب‌وکار‌ها را از اطلاع‌رسانی به کاربران خود در مورد گزینه‌های ارزان‌تر برای محصولاتشان یا در مورد اشتراک‌های خارج از فروشگاه برنامه مسدود کنند.

مارگرت وستاگر، رئیس رقابت اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اپل و آلفابت همچنان هزینه‌های تکراری مختلفی را دریافت خواهند کرد و همچنان کنترل را محدود می‌کنند.

اپل پیشتر قوانین اتحادیه اروپا را در این مورد نقض کرده است؛ اتحادیه اروپا این شرکت را ۱.۸ میلیارد یورو (۱.۹۵ میلیارد دلار) جریمه کرد که مانع از اطلاع‌رسانی کاربران در مورد خدمات اشتراک جایگزین و ارزان‌تر در خارج از برنامه می‌شود.

تحقیق سوم بر روی آلفابت تمرکز دارد؛ کمیسیون اروپا گفت در حال بررسی این موضوع است که آیا نمایش نتایج جستجوی گوگل از سوی آلفابت ممکن است به ترجیح خود در رابطه با سایر خدمات گوگل مانند خرید گوگل نسبت به خدمات رقیب مشابه منجر شود یا خیر.

تحقیق چهارم روی اپل تمرکز دارد؛ کمیسیون اروپا گفت در حال بررسی است که آیا این شرکت به تعهدات تحت قانون بازار‌های دیجیتال عمل کرده است

این بررسی همچنین بر روی این موضوع تمرکز دارد که آیا اپل به‌طور فعال کاربران را با انتخاب‌هایی ترغیب می‌کند که به آن‌ها اجازه دهد خدمات پیش‌فرض را مانند مرورگر وب یا موتور جست‌وجو تنظیم کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *