جلسه هم‌اندیشی معاونین رئیس کل دادگستری و دادستانی با قضات ناظر بر زندان‌های استان تهران

13:51 - 06 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۷۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
جلسه هم‌اندیشی معاونین رئیس کل دادگستری و دادستانی با قضات ناظر بر زندان‌های استان تهران
نشست تعامل قضایی با حضور معاونین رئیس کل دادگستری و دادستانی و قضات ناظر، در اداره کل زندان‌های استان تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست تعامل قضایی با حضور طرهانی معاون رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام فیروزجایی و حجت الاسلام حسین‌زاده معاونین دادستان تهران، سرپرستان دوایر نظارت و قضات ناظر، مدیرکل و معاونین قضایی و مالی اداره کل برگزار شد.

یونس طرهانی معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور زندان‌ها گفت: سرنوشت و اصلاح اخلاق و رفتار زندانیان در گرو پیگیری قضایی مددکاران، معاونین قضایی و قضات ناظر بر زندان‌ها است.

طرهانی گفت: ارفاقات قضایی در چارچوب و ضوابط قانونی به زندانیان اعطا می‌شود.

وی گفت: ارفاقات قضایی، صرف مرخصی، تبصره ۳ ماده ۵۱۳ نباشد مددکاران، معاونین قضایی زندان‌ها و قضات ناظر با حضور در جلسات شورای طبقه‌بندی به اعسار و خواسته‌های قانونی دیگر آن‌ها نیز توجه داشته باشند.

این مقام قضایی در مورد اشتغال بکار زندانیان جرایم مالی افزود: هیچ مانع و محدودیت قضایی برای اشتغال زندانیان مالی وجود ندارد، شورای طبقه‌بندی با تایید حسن اخلاق و رفتار و شرایطی که وضع شده می‌تواند با تایید قاضی ناظر، زندانیان را در مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال، بکارگیری کند.

شایان ذکر است برخورداری به ارفاقات قضایی از طریق امتیازدهی فعالیت‌های فرهنگی و قبول اعسار، جز تاکیدات معاون رئیس کل دادگستری بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *