تأکید رئیس سازمان ثبت بر پایش هوشمند برنامه‌های عملیاتی ثبتی

17:29 - 05 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۶۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تأکید رئیس سازمان ثبت بر پایش هوشمند برنامه‌های عملیاتی ثبتی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نودو‌نهمین جلسه شورای تحول و تعالی سازمان ثبت، گفت: پایش هوشمند برنامه‌های عملیاتی سازمان ثبت در سراسر کشور به طور جدی در دستور کار معاونت راهبردی این سازمان قرار بگیرد.

خبرگزاری میزان – در نودو‌نهمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در اولین روز کاری سال جدید برگزار شد، ضمن تشریح فرآیند تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ این سازمان، بر لزوم جهت‌دهی این برنامه‌ها جهت تحقق شعار سال تأکید شد.

حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه با اشاره به بخشنامه صادره این سازمان بلافاصله بعد از اعلام شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب جهت ایجاد بستر‌های لازم برای مشارکت بیشتر مردم در جهش تولید در حوزه‌های مختلف ثبتی، بر لزوم جهت‌دهی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ سازمان ثبت جهت تحقق این شعار در وظایف و مأموریت‌های ثبتی تأکید کرد و گفت: پایش هوشمند برنامه‌های عملیاتی سازمان ثبت در سراسر کشور به طور جدی در دستور کار معاونت راهبردی این سازمان قرار بگیرد و در گام بعدی نیز ارزیابی عملکرد تمامی کارکنان متناسب با این برنامه بررسی و رصد شود.

وی با تقدیر از تلاش جهادی مدیران و کارکنان این سازمان ثبت در اقصی نقاط کشور در سال گذشته و رشد اکثر شاخص‌های عملکردی ثبتی، اقدامات پیش روی سازمان ثبت در سال جاری را به مراتب گسترده‌تر از سال قبل عنوان کرد و اظهار کرد: در دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور، ایشان ضمن ابراز رضایت از عملکرد سازمان ثبت، اقدامات و تحولات این سازمان را بسیار خوب ارزیابی کردند و امیدواریم با تداوم تلاش‌های مدیران و کارکنان ثبتی، در سال جاری نیز گام‌های بزرگتری برای تسهیل در ارائه خدمات و رفع مسائل و مشکلات ثبتی مردم برداشته شود.

بابایی همچنین لازمه اختصاص بودجه به استان‌ها را اجرای برنامه‌ها و بررسی پیشرفت آن‌ها در این زمینه اعلام و از واحد‌های ثبتی دارای عملکرد برتر در حدنگاری اراضی کشاورزی تقدیر کرد و گفت: برخی از واحد‌های ثبتی از عملکرد ۱ یا ۲ درصد در اواسط سال گذشته به عملکرد قابل قبول و حدود ۴۰ درصدی رسیده‌اند که این نشان از همت بالا و تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان آن است.

امیدی، معاون راهبردی، توسعه مدیریت ومنابع و پروین، مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و آمار این سازمان هم در این جلسه، گزارشی از روند تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ سازمان ثبت ارائه دادند.

کار جهادی سازمان ثبت موجب خدمات بزرگی به مردم در استان بوشهر شده است

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز که در نودو‌نهمین شورای تحول و تعالی سازمان ثبت حضور داشت، با تقدیر از همکاری مؤثر و تلاش جهادی این سازمان با دستگاه قضایی و اجرایی استان در رفع مشکلات مالکیتی و تثبیت مالکیت مردم در بخش‌های مختلفی از این استان بعد از ده‌ها سال اختلافات مالکیتی، گفت: این اقدامات به‌ویژه در شهر‌های عسلویه، آب پخش، دشتستان و دیلم موحب سنددارشدن مردم و موج خوشحالی آن‌ها از این اقدام شده است و تا تحقق کامل آن و رفع مشکلات مالکیتی در برخی دیگر از بخش‌های استان بوشهر تداوم خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به بازدید‌های سرزده از واحد‌های ثبتی استان در طول سال جاری و فعالیت مدیران و کارکنان آن تا پاسی از شب و حتی روز‌های تعطیل جهت خدمت به مردم، اظهار کرد: وزیر کشور نیز در بازدید از استان و طی تماسی از اقدامات مهم و جهادی ثبتی در استان بوشهر تقدیر کرد.

وی افزود: اختلافات مالکیتی موجب تشکیل پرونده‌های متعددی در استان شده بود که روند جهشی حدنگاری در این استان تا حد زیادی از این اختلافات پیشگیری و به کاهش محسوس ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی منجر شده است و امیدواریم با تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، سایر مشکلات و مسائل ناشی از این حوزه نیز مرتفع گردد.

مهرانگیز، خاطرنشان کرد: در آغاز مسئولیت بنده در این استان فقط ۴ پلاک ثبتی در کمیسیون‌های رفع تداخلات اراضی تعیین تکلیف شده بود که با حمایت‌های دستگاه قضایی و تلاش جهادی سازمان ثبت و دستگاه‌های متولی، این میزان تا کنون به ۲۳۰ پلاک رسیده است.

در این مراسم از خدمات و همراهی‌های مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در پیشبرد مأموریت‌های ثبتی، از سوی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تقدیر شد.

کشاورز، معاون امور املاک و حدنگاری سازمان ثبت نیز در این جلسه با تشریح عملکرد واحد‌های ثبتی برتر در اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته ۵۳ واحد ثبتی موفق به انجام ۱۰۰ درصدی، ۱۱۷ واحد بالاتر از ۶۰ درصد، ۴۵ واحد بین ۵۰ تا ۶۰ درصد و ۷۵ واحد نیز دارای جهش عملکردی در اجرای حدنگاری و صدور اسناد اراضی کشاورزی شده‌اند و در مجموع حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی حدنگاری شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *