مرگ یک جوان در فرانسه؛ پلیس هدف خشم معترضان قرار گرفت

11:38 - 29 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۲۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک جوان در فرانسه؛ پلیس هدف خشم معترضان قرار گرفت
جان باختن یک جوان ۱۸ ساله بر اثر تعقیب‌وگریز مرگ‌بار پلیس فرانسه، سبب شد تا این کشور در آستانه برگزاری رقابت‌های المپیک شاهد بروز دور جدیدی از اعتراض‌ها باشد.

خبرگزاری میزان – مرگ یک جوان موتوسوار فرانسوی در پی تعقیب‌و‌گریز پلیس به شعله‌ور شدن آتش خشم از خشونت پلیس در این کشور منجر شد.

چهار روز پس از مرگ وانیس آر، جوان ۱۸ ساله فرانسوی در پی تعقیب‌و‌گریز پلیس این کشور، معترضان به خشونت پلیس اعتراض‌های خود را از سر گرفته و یک ایستگاه پلیس در شهر لاکورنو در شمال شهر پاریس، پایتخت فرانسه را هدف قرار دادند.

وانیس آر عصر روز یکشنبه جان خود را از دست داد.

لاکورنو که در چند کیلومتری دهکده المپیک در حومه سن سن دنیس واقع شده، محل سکونت اقشار کم درآمد است که دولت فرانسه وعده داده است آن‌ها را از سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی المپیک بهره‌مند می‌کند.

 

شعله‌ور شدن مجدد آتش خشم معترضان به خشونت پلیس در فرانسه

پلیس پاریس در مواجهه با معترضان از نارنجک‌های گازدار و گلوله‌های فلش بال که عمدتا از سوی پلیس در شورش مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده کرد.

مقام‌های پلیس پاریس می‌گویند که ۹ نفر در جریان حمله به ایستگاه پلیس دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها کودک هستند.

در عین حال، پلیس پاریس اعلام کرد که نیرو‌های بیشتری را در این منطقه مستقر می‌کند و آن‌ها تا اطلاع ثانوی در محل ماموریت خود باقی خواهند ماند.

دولت فرانسه نیز ادعا کرد که واکنش قاطعانه‌ای برای خشونت‌های احتمالی خواهند داشت.

 

شعله‌ور شدن مجدد آتش خشم معترضان به خشونت پلیس در فرانسه

شبکه تلویزینی Bfm TV نیز گزارش داد که چند تیم از نیرو‌های پلیس با وسایل تخصصی به منطقه اعزام شده‌اند.

موضوع امنیت برای فرانسه که تابستان پیش رو میزبان رقابت‌های المپیک است، اهمیت زیادی دارد؛ برخی از تاسیسات المپیک در جریان اعتراض‌های سراسری تابستان ۲۰۲۳ تخریب شدند.

هر‌های مختلف فرانسه از جمله پاریس، مارسی، بوردو و تولوز در تابستان گذشته شاهد دور جدی از ناآرامی‌ها در اعتراض به قتل یک نوجوان آفریقایی‌الاصل به دست پلیس بودند.

ناهل مرزوق، نوجوان ۱۷ ساله آفریقایی‌الاصل در ژوئن ۲۰۲۳ (تیر ماه ۱۴۰۲) در حومه نانتر بر اثر تیراندازی پلیس کشته شد؛ این حادثه به اعتراض‌های متوالی در سراسر فرانسه منجر شد.

 

شعله‌ور شدن مجدد آتش خشم معترضان به خشونت پلیس در فرانسه

پلیس فرانسه با اتخاذ برخوردی سرکوبگرانه این اعتراض‌ها را به خشونت کشاند؛ در نتیجه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جمله هزار و ۱۶۰ کودک دستگیر شدند، ۵ هزار خودرو به آتش کشیده شدند، ...

در نهایت افسر پلیسی که به ناهل شلیک کرد، به قتل عمد متهم شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس فرانسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *