گزارش|

عملکرد فدراسیون بوکس در سال ۱۴۰۲/ از درخشش تیم‌های پایه تا انتظار برای سهمیه المپیک

1:30 - 04 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۱۱۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
عملکرد فدراسیون بوکس در سال ۱۴۰۲/ از درخشش تیم‌های پایه تا انتظار برای سهمیه المپیک
فدراسیون بوکس عملکرد نسبتاً قابل قبولی در سال ۱۴۰۲ داشت و همچنان به آینده امیدوار است تا گام‌های بهتری برای پیشرفت بردارد.

خبرگزاری میزان - ریاست فدراسیون بوکس ایران در سال گذشته سرانجام رسماً به دست سید روح‌الله حسینی، قهرمان نامی و سابق این رشته افتاد.

این فدراسیون در سالی که گذشت روزهای پرکاری را پشت‌سر گذاشت و بیش از ۱۰ اعزام برون مرزی داشت که یک رکورد در تاریخ این فدراسیون محسوب می‌شود.

از جمله مهمترین اعزام‌ها می‌توان به حضور در رقابت‌های جهانی ازبکستان، آسیایی نوجوانان و جوانان در قزاقستان، کسب سهمیه المپیک در ایتالیا، تورنمنت گروژنی روسیه، تورنمنت بلغارستان، جهانی نوجوانان و جوانان در ارمنستان و اردوی مشترک با اردن اشاره کرد.

در این بین برگزاری اردوی مشترک با تیم‌های ملی ترکیه و عراق در تهران و با تیم ملی اردن در امان هم از کار‌های قابل قبول فدراسیون بوکس در سال گذشته بود.

کسب ۵ مدال شامل یک طلا، یک نقره و ۳ برنز در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا (طلا: محمدصالح مصباحی، نقره: عبدالرحمن دارا، برنز: اشکان هاشمی، امیرمحمد رستم‌پور و عباس گرشاسبی) خامهٔ روی کیک موفقیت‌های بوکس در سالی که پشت سر گذاشتیم بود.

از سوی دیگر در بخش فنی هم شاهد تغییرات قابل توجه و اقدامات مثبتی بودیم. جذب فونتانا کوبایی که یکی از ۱۰ مربی برتر جهان است، برای هدایت تیم ملی بزرگسالان یک حرکت تاریخی بود. همچنین رینالدو فونتس کوبایی هم پیش از فونتانا به کادرفنی تیم ملی اضافه شد که اقدامی قابل تحسین بود.

 

عملکرد فدراسیون بوکس در سال ۱۴۰۲/ از درخشش تیم‌های پایه تا انتظار برای سهمیه المپیک

راه‌اندازی مجدد لیگ برتر بوکس پس از سال‌ها وقفه که به صورت رفت و برگشت و با حضور ۷ تیم در حال برگزاری است و همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف هم از جمله برنامه‌های داخلی این مجموعه بود.

تشکیل تیم امید که سال‌ها بوکس ایران کمبودش را حس می‌کرد را هم نمی‌توان از یاد برد، چون خلاء بین تیم‌های جوانان و بزرگسالان با این حرکت به خوبی پُر شد. سپردن هدایت این تیم به علیرضا استکی،‌ سرمربی همیشه موفق بوکس هم باعث شد تا مشخص شود ارتباط برادرانه حسینی و استکی کماکان پابرجاست.

برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان هم از دیگر برنامه این مجموعه بود.

بوکس ایران از زمان ریاست حسینی مسیر درستی را طی می‌کند و برنامه‌های تیم‌های ملی مختلف از نونهالان تا بزرگسالان در حال اجراست و زنجیره این تیم‌ها به هم متصل است تا پشتوانه‌سازی به صورت علمی و اصولی صورت بگیرد.

همچنین انتخاب حسین رحمتی به عنوان مدیر تیم‌های ملی یکی دیگر از موضوعاتی بود که مسیر بوکس ایران را به سمت پیشرفت هموار کرد، چون رحمتی از جمله مدیران با برنامه ورزش ایران است که در این مدت از هیچ تلاشی برای پیشبرد برنامه‌های مربیان کوبایی دریغ نکرده است. ضمن اینکه برنامه‌های تیم‌های پایه هم مطابق گذشته با کمک‌های رحمتی در حال انجام است.

شاید تنها نکته‌ای که می‌توانست در آن عملکرد بهتری داشت، کسب سهمیه المپیک بود که ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی و مسابقات ایتالیا در این عرصه موفق عمل نکردند و باید برای رسیدن به المپیک منتظر مسابقات تایلند که خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، باشند.

 

عملکرد فدراسیون بوکس در سال ۱۴۰۲/ از درخشش تیم‌های پایه تا انتظار برای سهمیه المپیک

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *