رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

حسینی: هیچ وقت به موفقیت‌های مقطعی فکر نمی‌کنم/ «فونتانا» اختیار تام دارد

7:45 - 07 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۲۷۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
حسینی: هیچ وقت به موفقیت‌های مقطعی فکر نمی‌کنم/ «فونتانا» اختیار تام دارد
رئیس فدراسیون بوکس گفت: باید در بوکس ایران نسل‌سازی کنیم و به همین خاطر تیم‌های پایه برای من از بزرگسالان مهم‌تر هستند.

روح‌الله حسینی در گفت‌وگو با میزان، درباره قرارداد مربیان کوبایی تیم ملی بوکس اظهار داشت: قرارداد فونتانا و فونتس تا پایان المپیک پاریس است و بسته به نتیجه‌ای که در این چند ماه گرفته می‌شود در خصوص آینده تصمیم می‌گیریم. باید بپذیریم که بوکس کوبا در دنیا زبانزد است و نحوه مربیگری و تمرینات مربیان این کشور می‌تواند روی بوکسور‌های ایرانی تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی درباره شانس کسب سهمیه المپیک گفت: در ایتالیا کار خیلی سختی داریم، چون بسیاری از بوکسور‌های صاحب نام هنوز سهمیه نگرفتند. فکر می‌کنم مسیر کسب سهمیه در تایلند بهتر باشد و اگر بتوانیم ۲ سهمیه در مجموع این رویداد‌ها کسب کنیم، نتیجه رضایت‌بخشی کسب کرده‌ایم. باید در المپیک نماینده داشته باشیم تا بوکس همچنان سر زبان‌ها باشد.

*بعد از المپیک قطعاً رنسانسی در راه خواهد بود

رئیس فدراسیون بوکس درباره اینکه شنیده می‌شود تیم ملی با ترکیب کامل به ایتالیا نمی‌رود، گفت: در این خصوص ملاک ما نظر فونتانا است، چون او اختیار تام دارد. هر تصمیمی سرمربی بگیرد عملی می‌کنیم و احتمال اینکه با ترکیب کامل به این رقابت‌ها نرویم هم زیاد است، چون سیاست‌های سرمربی کوبایی برای ما قابل احترام است.

حسینی در واکنش به اینکه نسل فعلی تیم ملی نیاز به تغییر دارد، تصریح کرد: زمانی برای تغییر نسل نداشتیم، چون چند ماه پس از بازی‌های آسیایی باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کردیم. با بخش زیادی از حرف‌های شما موافق هستم، اما باید با موجودی فعلی تیم ملی کار کنیم و برای سهمیه بجنگیم. بوکسور‌های فعلی تیم ملی باتجربه هستند و می‌دانند کار سختی در پیش است، اما بعد از المپیک قطعاً رنسانسی در راه خواهد بود.

*هدف اصلی ما‌کسب مدال در المپیک آمریکاست

وی ادامه داد: برای تیم‌های پایه هم دنبال مربی خارجی بودیم، اما همه چیز را موکول کردیم به بعد از المپیک، چون تغییر نسل هزینه دارد و از آن مهم‌تر زمان می‌خواهد. من هر وقت مسئولیتی داشتم به تیم‌های پایه توجه ویژه‌ای داشتم و این‌بار هم این موضوع را سرلوحه کار قرار دادم. برای من تیم‌های پایه از تیم ملی مهم‌تر است و از نونهالان تا امید را طبق برنامه.ریزی در جریان تمرینات نگه می‌داریم تا بتوانیم رفته رفته این بوکسور‌ها را به رده‌های بالاتر بفرستیم و بتوانیم نسل بزرگسالان را تغییر بدهیم.

حسینی در واکنش به این سوال که آیا صحبت از مدال المپیک رویاپردازی است، گفت: کسب مدال المپیک با شرایط فعلی واقعاً سخت است و باید منطقی صحبت کنیم. هدف اصلی ما المپیک آمریکاست و از آن بازی‌ها مدال می‌خواهیم، چون صرف شرکت در المپیک برای ما دیگر نباید ملاک باشد، اما برای پاریس همین که سهمیه داشته باشیم و در آنجا هم بجنگیم، برای بوکس ایران قابل قبول است. مطمئن باشید در سال‌هایی که مسئولیت دارم، برای ساخت آینده بوکس تلاش می‌کنم.

*اگر نسل‌سازی کنیم یعنی کارمان را درست انجام دادیم

رئیس فدراسیون بوکس در پایان خاطرنشان کرد: هیچ وقت به موفقیت‌های مقطعی فکر نمی‌کنم، چون میراثی که چندین سال قبل از جشنواره بوکس نونهالان بر جا گذاشتم را یادم نمی‌رود. اگر بتوانیم نسل سازی انجام دهیم یعنی کارمان را درست انجام دادیم و در این راه قطعاً مشکلات و حواشی زیادی هم داریم که از آن‌ها عبور می‌کنیم تا بتوانیم بوکس ایران را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *