رسیدگی تمام الکترونیک پرونده‌های شورای حل اختلاف در شهرستان آبیک

11:29 - 28 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۰۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رسیدگی تمام الکترونیک پرونده‌های شورای حل اختلاف در شهرستان آبیک
رییس دادگستری شهرستان آبیک استان قزوین با بیان اینکه همه پرونده‌های شورای حل اختلاف آبیک به صورت تمام الکترونیک رسیدگی می‌شود، گفت: ۹۶ درصد ابلاغیه‌های صادره نیز به صورت الکترونیک صادر و ابلاغ شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۸ درصد رشد داشته است.

خبرگزاری میزان_ سید جلال حاجی نصیری در تشریح عملکرد یکساله دادگستری شهرستان آبیک اظهار کرد: با توجه به اهمیت تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق اقدامات موثری در این زمنیه صورت گرفته به طوری که در ابتدای سال جاری ۱۵۰ فقره پرونده مسن و معوق در دادگستری و دادسرای شهرستان موجود بود که در انتهای سال جاری این عدد با تلاش همکاران دادگستری و دادسرای آبیک به ۲۰ فقره کاهش یافه است.

حاجی نصیری افزود: در راستای سند تحول قضایی و کاهش مصرف کاغذ، از مهر ماه سال جاری توسعه استفاده از دادرسی الکترونیک در دستور کار قرار گرفت، به نحوی که در حال حاضر صد درصد رسیدگی‌ها در شورای حل اختلاف، بیش از ۶۰ درصد رسیدگی‌ها در شعب حقوقی، بیش از یک سوم رسیدگی‌ها در شعب کیفری و بیش از ۲۰ درصد رسیدگی‌ها در شعب دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان به صورت تمام الکترونیک (بدون تشکیل پرونده کاغذی) انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دادگاه‌های بر خط گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی و دستورالعمل دادرسی الکترونیک، غالب رسیدگی‌ها در پرونده‌هایی که طرفین یا یکی از آنان در زندان حضور دارند به صورت برخط در سامانه "سهراب" انجام می‌گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۵۰ جلسه رسیدگی برخط با زندانی یا طرفی که تمایل به حضور در جلسه به صورت مجازی داشته است، برگزار شده که از اعزام این تعداد زندانی از زندان به محاکم و دادسرا جلوگیری شده است.

حاجی نصیری تصریح کرد: ۹۶ درصد ابلاغیه‌های صادره در حوزه قضایی شهرستان آبیک به صورت الکترونیک صادر و ابلاغ شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گواهی زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه از ۴۲ ساعت در ابتدای سال به کمتر از ۱۰ ساعت در پایان سال جاری کاهش یافته است، گفت: از ابتدای سال جاری در مجموع تعداد ۴ هزار و ۲۳۰ درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه ثبت شده که در خصوص ۴ هزار و ۱۴۰ فقره گواهی الزم صادر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه اتقان آرا ۸۶ درصد آرای صادره در محاکم قضایی مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *