رئیس کل دادگستری خوزستان: بیش از ۲۶ هزار کارگر باحمایت دادگستری استان به کار بازگشته یا از بیکاری آنان جلوگیری شد

10:00 - 06 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۴۹۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: بیش از ۲۶ هزار کارگر باحمایت دادگستری استان به کار بازگشته یا از بیکاری آنان جلوگیری شد
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در سال گذشته با ورود به‌موقع ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ۲۶ هزارو ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با میزان با اشاره به ضرورت اجرای شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» گفت: با ورود به‌موقع دستگاه قضایی و در راستای جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی استان، از ابتدای سال تا پایان اسفند ماه با حمایت‌های قضایی، ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ۲۶ هزارو ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

وی با توجه به ظرفیت اقتصادی بالای استان، این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری خوزستان در سال ۱۴۰۲ بوده، ضمن رفع مشکلات حقوقی واحد‌های تولیدی، از توسعه خطوط تولید این واحد‌ها به طور جدی حمایت شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: افزایش تولید و مهار تورم ضمن توسعه اقتصادی کشور در کاهش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی و جرایم نیز مؤثر است و هرچه دستگاه قضائی حمایت موثرتری از تولید داشته باشد، شاهد ارتقای امنیت و آرامش در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: ارتباط منظم و مستمر با فعالان بخش خصوصی به منظور اطلاع از مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی سرمایه‌گذاری و مساعدت در رفع آنها، تسریع امور از مجرا‌های قانونی، جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و هدررفت تجهیزات این واحد‌ها از اقداماتی است که موجب افزایش تولید و اشتغال در خوزستان خواهد شد.

دهقانی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان افزود: طرح‌های اجرایی صنعتی باید در راستای توسعه استان باشند و از اجرای طرح‌های بدون مطالعه صحیح و بررسی دقیق علمی، کاربردی، زیست محیطی، اقتصادی و … که احتمال می‌رود به دلایل مختلف ناتمام بمانند، پرهیز شود.

وی هدف از تشکیل این ستاد را بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی و کمک به رفع موانع تولید دانست و افزود: در این مدت ۲۶۲ درخواست وارده به دبیرخانه این ستاد مختومه، ۱۵۶ جلسه تشکیل و ۲۱۵ مصوبه به تصویب اعضا رسید که با اجرایی شدن آن‌ها، مشکلات ۲۷ واحد صنعتی بررسی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *