تلاش رژیم صهیونیستی برای فرار از مسئولیت کشتار‌های میدانی غزه

10:04 - 26 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۶۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تلاش رژیم صهیونیستی برای فرار از مسئولیت کشتار‌های میدانی غزه
رژیم صهیونیستی همچون دیگر جنایت‌های خود، با انتشار ویدیو‌های جعلی و ساختگی قصد دارد از پذیرفتن مسئولیت درباره کشتار‌های میدانی دریافت کنندگان کمک‌های بشردوستانه شانه خالی کند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر در تلاش برای فرار از مسئولیت قتل‌عام غیرنظامیان فلسطینی است که در انتظار کمک‌رسانی بودند.

جدیدترین «کشتار آرد» رژیم صهیونیستی هفته گذشته در نزدیکی میدان الکویت در حومه شهر غزه رخ داد و بیش از ۸۰ شهید و ۲۰۰ مجروح بر جای گذاشت که حال تعدادی از آن‌ها وخیم است.

روایت جعلی رژیم صهیونیستی از کشتار‌های غزه

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار ویدیویی از یک فرد مسلح، مدعی شد که افراد مسلح مسئول کشتار قربانیان قتل‌عام اخیر بوده‌اند.

با این حال، ویدیو مورد بحث، ادعای ارتش رژیم صهیونیستی را تایید نمی‌کند؛ در مقابل، ۴ مدرک در جریان تحقیقات اولیه نهاد‌های حقوق بشری درباره جنایت و فیلم منتشر شده از سوی ارتش این رژیم به دست آمده که تایید می‌کند قربانیان این قتل‌عام با شلیک گلوله‌هایی به شهادت رسیده‌اند که با ویدیوی ادعایی رژیم صهیونیستی مطابقت ندارد.

با قضاوت براساس ویدیو ارتش رژیم صهیونیستی، به نظر می‌رسد که حادثه تیراندازی در جایی غیر از محل قتل‌عام رخ داده است. به‌طور خاص، فرد مسلح در نزدیکی میدانی در جنوب شرقی شهر غزه، که حدود دو کیلومتر با میدان الکویت، جایی که قتل‌عام رخ داد، در حال شلیک است.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل چندین قربانی کشتار آرد اخیر نشان می‌دهد که آن‌ها با گلوله‌های ناتو هدف قرار گرفته‌اند که از تسلیحات ارتش رژیم صهیونیستی شلیک می‌شوند؛ برخی از گلوله‌های یافت شده در اجساد مجروحان و شهیدان، همان گلوله‌هایی است که در صحنه نخستین کشتار آرد که در اواخر فوریه (اسفند ماه) رخ داد و صد‌ها مجروح و کشته برجای گذاشت، پیدا شد.

در ویدیو ادعایی ارتش رژیم صهیونیستی که به‌تازگی منتشر شده، کاملا مشهود است که تنها یک نفر در این حادثه به تصویر کشیده شده و او احتمالا در تلاش برای جلوگیری از نزدیک شدن غیرنظامیان به منطقه‌ای که خودرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی در آن مستقر هستند، در حال شلیک هوایی بوده است.

این فیلم همچنین نشان می‌دهد که با وجود تیراندازی، کسی در نزدیکی زمین سقوط نکرده است، زیرا هیچ جسد یا مجروحی در فیلم دیده نمی‌شود.

زمانی که فرد شروع به تیراندازی می‌کند که به نظر می‌رسد در جهت فرد دیگری است که درست در مقابل او ایستاده است. بدون شک این مرد دیگر بدون هیچ آسیبی به راهپیمایی در میان جمعیت ادامه می‌دهد و هیچ نشانه‌ای از ترس یا سردرگمی از خود نشان نمی‌دهد.

در نهایت، تصاویری که رسانه‌ها و شاهدان در پی این کشتار منتشر کردند، خسارات و ویرانی گسترده‌ای را نشان می‌دهد که در محل به جا مانده است؛ این درجه از آسیب و تخریب نمی‌تواند ناشی از شلیک گلوله از سوی فردی باشد که در ویدیوی ادعایی ارتش رژیم صهیونیستی نشان داده شده است.

روایت‌های شاهدان کشتار رژیم صهیونیستی

به گفته یکی از بازماندگان که مجروح شده، ارتش رژیم صهیونیستی به محض رسیدن کامیون‌های کمک‌رسانی به میدان الکویت، به سوی جمعیت تیراندازی کرده و حتی پس از توزیع برخی از کمک‌ها، نیرو‌های نظامی صهیونیست به هدف آشکار قتل‌عام مردم گرسنه به جمعیت تیراندازی کردند.

ابراهیم النجار، یکی دیگر از بازماندگان، گفت که او و دیگران با وجود ایستادن در منطقه تعیین شده برای توزیع کمک، در معرض گلوله‌های تک‌تیراندازان و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی با گفتن اینکه نیروهایش به سمت جمعیت تیراندازی نکرده‌اند، نمی‌تواند از مسئولیت جنایتی که هفته گذشته روی داد و یا سایر «قتل عام‌های آرد» که تقریباً روزانه علیه غیرنظامیان فلسطینی در تلاش برای دریافت کمک تکرار می‌شود، فرار کند.

این رژیم در عین حال مدعی شده که تحقیقات خود را در مورد این حادثه انجام می‌دهد؛ تحقیقات اولیه، روایت‌های شاهدان و مجروحان و داده‌های میدانی، همگی حاکی از قصد ارتش رژیم صهیونیستی برای ادامه کشتار غیرنظامیان فلسطینی در شهر غزه و شمال نوار غزه است که در بحبوحه کارزار قحطی که از سوی منطقه محاصره‌شده تجربه می‌شود، کمک‌های بشردوستانه دریافت می‌کنند.

گرسنگی دادن به غزه با ممانعت از ورود و توزیع تجهیزات بشردوستانه به ویژه به شهر غزه و نوار شمالی، و سپس کشتن این مردم گرسنه، نشان دهنده هدف رژیم صهیونیستی از آواره کردن اجباری فلسطینیان به عنوان بخشی از نسل کشی خود است که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) ادامه دارد.

قتل‌عام و کشتار‌های عمدی و غیرقانونی غیرنظامیان فلسطینی که در هیچ جنگی شرکت نکرده‌اند، نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه است و طبق اساسنامه دادگاه کیفری بین‌المللی رم، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این جنایت‎ها که رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه مرتکب شده است، حق فلسطینیان به زندگی را مطابق با قوانین بین‌المللی حقوق بشر نقض می‌کند و به منزله اعمال نسل‌کشی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *