رئیس کل دادگستری استان البرز از حوزه قضایی چهارباغ بازدید کرد

11:50 - 24 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۴۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان البرز از حوزه قضایی چهارباغ بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان البرز به همراهی جمعی از معاونان خود با حضور در حوزه قضایی چهارباغ، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه به دیدار و گفت‌وگو با کارکنان پرداخت.

خبرگزاری میزان _ حسین فاضلی هریکندی با حضور در حوزه قضایی چهارباغ ضمن بررسی نحوه خدمات‌رسانی قضایی به مراجعان دادسرا و دادگاه‌های این حوزه قضایی، با کارکنان این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی که با همراهی تعدادی از معاونان خود در دادگستری و دادسرای چهارباغ حاضر شده بود ضمن دیدار از شعب و گفتگو با تعدادی از مراجعه کنندگان در ادامه در نشستی با حضور قضات و کارمندان این مجموعه شرکت و در جریان مشکلات، کمبود‌ها و انتظارات کارکنان قرار گرفت.

مشکلات حوزه قضایی چهارباغ

رئیس کل دادگستری استان البرز در این نشست ضمن عرض خداقوت به همه کارکنان قضایی و اداری حوزه قضایی چهارباغ، به مشکلات این حوزه قضایی از جمله حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، اسکان اتباع مجاز و غیرمجاز، تغییر کاربری‌های گسترده و جمعیت فصلی به واسطه ویلانشینی اشاره کرد و افزود: در کنار این مشکلات، کمبود‌های زیرساختی و منابع انسانی از جمله مشکلات خاص دادگستری و دادسرای چهارباغ است.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات شهر «چهارباغ»، قبل از شهرستان شدن آن بر اساس تقسیمات کشوری، حوزه قضایی چهارباغ با استفاده از اختیارات آیین دادرسی کیفری و با نظر مساعد رئیس قوه قضاییه به ساختار شهرستان ارتقا یافت ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی در این حوزه قضایی، نبود ساختمان مناسب و متناسب با نیاز‌های شهرستان است که یکی از اولویت‌های فعلی دادگستری کل استان البرز، پیگیری تکمیل ساختمان دادگستری جهت استقرار شعب دادسرا و دادگاه شهرستان چهارباغ است.

ساماندهی اتباع غیرمجاز

فاضلی هریکندی در بخش دیگری از سخنان خود بر اجرای طرح‌هایی در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه و طرد اتباع غیرمجاز در این حوزه قضایی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان سخنان از تلاش و مساعی کارکنان قضایی و اداری حوزه قضایی چهارباغ که با وجود کاستی‌ها در حال ارائه خدمات قضایی هستند تقدیر کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *