پیام امیرعبداللهیان به وزرای امور خارجه کشور‌های اسلامی به مناسبت آغاز ماه رمضان

21:16 - 22 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۲۱۳
پیام امیرعبداللهیان به وزرای امور خارجه کشور‌های اسلامی به مناسبت آغاز ماه رمضان
وزیر امور خارجه کشورمان در پیام‌هایی به وزرای امور خارجه کشور‌های اسلامی آغاز ماه رمضان تبریک گفت.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با ارسال پیام‌های جداگانه به وزرای امور خارجه کشور‌های اسلامی، آغاز ماه مبارک رمضان را به همتایان خود تبریک گفت.

وزیر امور خارجه در پیام‌های خود همچنین وحدت مسلمانان در سراسر جهان را برای تحقق آرمان‌های متعالی اسلام و همچنین همبستگی و انسجام جهان اسلام را برای مقابله با تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خواستار شده است.

امیرعبداللهیان در این پیام‌ها با اشاره به محاصره کامل انسانی مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، بر ضرورت مقابله موثر جهان اسلام با جنگ افروزان تاکید کرده است.

گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و فواد حسین، وزیر خارجه جمهوری عراق، روز سه شنبه به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

در این تماس تلفنی که در ادامه تبریکات وزیر امور خارجه به وزرای خارجه کشور‌های اسلامی و در آغاز ماه مبارک رمضان صورت گرفت، دو طرف درباره مناسبات عالی دوجانبه ایران و عراق  گفتگو و بر ادامه روند رو به رشد روابط و پیگیری و اجرای توافقات رؤسای دو کشور تاکید کردند. 

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین طرفین با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست سران اوپک گازی در الجزایر، آخرین وضعیت روابط ممتاز دو جانبه را بررسی کردند و بر افزایش رایزنی‌ها بین دو کشور و تقویت همکاری‌ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه تاکید کردند.

در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی طرفین آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار داده و بر افزایش تلاش‌ها و تحرکات سیاسی برای توقف نسل‌کشی در غزه و ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه تاکید کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *