رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درب‌های بهشت زهرا (س) در روز تحویل سال از ساعت چهار صبح باز می‌شود/ گلزار شهدا در ماه رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد باز است

17:23 - 21 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۰۰۶
درب‌های بهشت زهرا (س) در روز تحویل سال از ساعت چهار صبح باز می‌شود/ گلزار شهدا در ماه رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد باز است
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران با بیان اینکه در روز سال تحویل از چهار صبح در‌ها را باز می‌کنیم گفت: در روز‌های پنجشنبه و جمعه آخر سال از سحرگاه پنجشنبه در‌های بهشت زهرا(س) باز می‌شود و تا پایان جمعه در‌ها باز است .

خبرگزاری میزان _ جواد تاجیک، مدیر عامل سازمان بهشت زهرای تهران امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ اسفند از سحرگاه پنجشنبه (۴صبح) در‌های بهشت زهرا(س) باز می‌شود و تا پایان جمعه در‌ها باز است تا حاضران از فضای شب هم برای زیارت استفاده کنند، مجموعه بهشت زهرا(س) امکانات خود را بسیج می‌کند تا در این ۲ روز به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی کند.

وی ضمن اشاره به اینکه زمان سال تحویل شش‌و‌نیم صبح است و مردم تمایل دارند در آرامستان باشند، ادامه داد: روز سال تحویل از چهار صبح (سحرگاه) در‌ها را باز می‌کنیم و برای ماه مبارک رمضان نیز با دستگاه‌های همکار گفت‌وگو‌هایی ترتیب دادیم و تصمیم گرفتیم که هرشب از ۲۲ تا ۳ بامداد صرفا درب بهشت زهرا(س) برای گلزار شهدا باز باشد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه سال گذشته بیشترین جمعیت و استقبال پس از حرم امام رضا(ع) در شب‌های قدر متعلق به بهشت زهرا(س) بود، افزود: امسال نیز در شب‌های قدر در خدمت مردم هستیم البته شب قدر از سوی بهشت زهرا(س) برنامه مستقل نداریم و این مراسم کاملا مردمی است، بهشت زهرا(س) صرفا بستر حضور را فراهم می‌کند و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته شب‌های قدر بهشت زهرا(س) تا صبح باز است.

تاجیک توضیح داد: تمهیداتی با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است. پلیس راهور تهران در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه آخر سال در مسیر‌های منتهی به این مجموعه حضور موثر و مقتدری خواهد داشت تا ضمن کاهش ترافیک، عبور و مرور تسهیل شود. یگان امداد و کلانتری‌های اطراف بهشت زهرا(س) نیز بحث ایجاد امنیت را دنبال خواهند کرد.

وی عنوان کرد: مجموعه حمل و نقلی شهرداری شامل سازمان اتوبوسرانی با ۲۰ دستگاه میدل باس برای حمل و نقل داخل بهشت زهرا(س) و تاکسیرانی با ۵۰ دستگاه ون در ایستگاه مترو حرم امام راحل، ایستگاه شاهد و کهریزک خدمت رسانی می‌کند.

مدیر عامل سازمانبهشت زهرا(س) گفت: در این ایام مترو نیز یک ساعت ورود اولین مسافر به سمت حرم امام (ره) را زودتر انجام می‌دهد و آخرین قطار نیز در ساعت ۲۳ از حرم امام راحل اعزام می‌شود، به این ترتیب خدمت رسانی مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۲۳ است.

تاجیک عنوان کرد: مجموعه مترو جابه‌جایی مسافران را در این ۲ روز از ایستگاه پایانی حرم امام (ره) به ایستگاه پایانی کهریزک تغییر داده تا شهروندان بتوانند در قطعاتی که در نزدیکی این ایستگاه در ناحیه ۱ و ۳ بهشت زهرا قرار دارد عبور و مرور داشته باشند. مجموعه بهشت زهرا(س) نیز با ۱۵ دستگاه خودرو برقی جابه‌جایی شهروندان از حرم امام تا گلزار شهدا را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر استقرار مجموعه‌های امدادی، اورژانس تهران با ۱۰ دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه هلال احمر و آتش‌نشانی با ۱۵ دستگاه در مجموعه بهشت زهرا(س) مستقر هستند. در این ایام گشت‌های اجتماعی ما چند برابر می‌شوند. حضور متکدیان که نارضایتی‌هایی را برای خانواده‌ها به همراه داشت ظرف این دو روز جمع‌آوری خواهد شد که این اقدام با همکاری دستگاه قضا به صورت جدی دنبال می‌شود.

مدیر عامل سازمان گفت: سیستم فوریت‌های بهشت زهرا(س) فعال شده و در این ایام به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد. سیستمی که اقدامات خدماتی همچون تعمیر مسیر‌ها و مشکلاتی که در مجموعه بهشت زهرا(س) رخ می‌دهد را انجام می‌دهند. اکیپ‌های خدماتی سیستم فوریت‌ها با شماره‌های ۳۲۲۲ و ۳۳۳۳ آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند. برای مثال این سیستم می‌تواند اگر خودرو شهروندی دچار نقص فنی شد اقدامات اولیه را در جهت خدمت رسانی انجام دهند.

تاجیک تاکید کرد: از همه مردم دعوت می‌کنم به زمان‌بندی و اطلاع رسانی‌ها توجه کنند، تلاش کنند از وسیله نقلیه عمومی مانند مترو استفاده کنند، زمان زیارت و استقرار در بهشت زهرا (س) را کوتاه و مراسم متوفیان را در زمان و مکان دیگری برگزار کنند.

وی افزود: سال آینده برای بهشت زهرا (س) حیاتی است، چون ظرفیت قطعات عمومی ما که روزانه پنجاه متوفی است تکمیل می‌شود. رویکرد ما تمرکز زدایی و توزیع جغرافیایی است. شورای شهر تهران در مرداد ۱۴۰۰ مصوبه‌ای داشت و به شهرداری ابلاغ کرد که پابرجاست. شهرداری ملزم به نقطه یابی تملک و احداث آرامستان جدید است، پیشنهاد‌ها بررسی شده، اما عمده آن‌ها به دلایلی رد شد، مطالعه تجدید شده برای همین به قطعیت نمی‌توان محلی را قید کرد در حال حاضر در یک نقطه در آستانه تملک هستیم و هزار و ۸۰۰ هکتار برای پنجاه سال آینده نیازمندیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *