رئیس کل دادگستری استان قزوین: ۱۱ کارگاه تولیدی در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد استان برای اشتغال معتادان بهبود یافته تاسیس شده است

15:24 - 21 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۹۷۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان قزوین: ۱۱ کارگاه تولیدی در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد استان برای اشتغال معتادان بهبود یافته تاسیس شده است
چهارمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم با حضور رئیس کل دادگستری استان قزوین، دادستان مرکز قزوین، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و تعدادی از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی برگزار شد.

خبرگزاری میزان- علی شعبانی در چهارمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم  که در سالن جلسات سردار سلیمانی دادگستری کل برگزار شد؛ ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای معرفی آیین‌های مذهبی و خودسازی و انس با قرآن است.

وی ادامه داد: روزه خواری در اماکن عمومی طبق شرع و قانون اسلام حرام است و باید سعی کنیم با اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ضمن تبیین این فریضه الهی جامعه را به سمت برنامه‌های مذهبی هدایت کنیم.

شعبانی افزود: اگر قداست مقدسات در جامعه از بین برود قطعا به نظام جمهوری اسلامی و به مردم جامعه آسیب‌های زیان باری وارد خواهد شد که ممکن است تاثیرات آن تا سال‌ها در جامعه ماندگار بماند.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز و چهارشنبه آخر سال قرار داریم باید اقدامات پیشگیرانه توسط عوامل انتظامی و امنیتی برای شناسایی مراکز تولید و عرضه مواد محترقه در استان افزایش یابد و افرادی که با اهداف اقتصادی امنیت و سلامت مردم جامعه را به خطر می‌اندازند شناسایی و مجازات شوند.

در ادامه حسین رجبی دادستان مرکز قزوین اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن نوروز اقدامات متعددی برای تامین امنیت و آرامش مردم صورت گرفته و دستورالعمل‌های لازم نیز به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه‌ها در تامین امنیت مردم و جلوگیری از سرقت و مبارزه با جرایم خشم به صورت قاطع ورود کرده و به شدت با برهم زنندگان آرامش و آسایش مردم برخورد خواهد کرد.

رجبی با اشاره به اقدامت صورت گرفته در دادسرای مرکز قزوین گفت: استان قزوین به عنوان پایلوت طرح اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته در کشور نسبت به تاسیس ۱۱ کارگاه تولیدی در کنار ۲۲ کمپ ترک اعتیاد در استان اقدام کرده و برای ۵۰ نفر از خانواده زندانیان نیز در منزل و خارج از منزل اشتغال زایی کرده است.

عباس کاظمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مجموعه قضایی برای همکاری در برگزاری انتخابات گفت: اهتمام مجموعه قضایی استان در توجه به نهاد و تشکل‌های مردم نهاد نوید بخش است و باید فرمانداران شهرستان‌ها به فوریت نسبت به برگزاری جلسات پیشگیری با موضوعات این جلسه را بر اساس اولویت بندی در حوزه مدیریتی خود برگزار کنند.

وی با اشاره به آخرین آمار حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: با توجه به اینکه بیشتر افراد دیده دانش آموز هستند لازم است اداره کل آموزش و پرورش با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

همچنین علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم نیاز به برنامه دارد، گفت: یکی از مهمترین وظایف قوه قضاییه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم است و اصل پیشگیری بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی به سمت هم افزایی با سایر دستگاه‌ها برای اجرای عدالت در جامعه حرکت می‌کند.

در این جلسه مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی گزارشی از اقدامات خود را ارایه کرده و در پایان از تعدادی از فعالان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *