رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای پرونده‌های دارای جزای نقدی در دادسرای قزوین ۲۵۳ درصد رشد کرد

9:45 - 13 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۴۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اجرای پرونده‌های دارای جزای نقدی در دادسرای قزوین ۲۵۳ درصد رشد کرد
دادستان مرکز استان قزوین از رشد ۲۵۳ درصدی رسیدگی به اجرای پرونده‌ها با موضوع جزای نقدی در دادسرای قزوین خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی در تشریح اقدامات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، اظهار کرد: با راه‌اندازی ۳ شعبه جدید اجرای احکام کیفری و یک شعبه اجرای احکام انقلاب، در مجموع ۹ شعبه اجرای احکام در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در حال فعالیت است که افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را در پی داشته است.

وی ادامه داد: با افزایش شعب اجرای احکام میزان رسیدگی به پرونده‌ها با موضوع جزای نقدی با رشد ۲۵۳ درصدی از ۲ هزار و ۲۳ مورد در سال گذشته به ۷ هزار و ۱۵۳ مورد در سال جاری رسیده است و میزان جزای نقدی سال جاری نیز ۲۰ میلیارد تومان می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد به همراه دارد.

رجبی افزود: در راستای استفاده از خدمات نوین برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، استفاده از سامانه "سهام" (سامانه هوشمند استعلامات مالی قوه قضاییه) با افزایش ۲۵۲ درصدی، از یک هزار و ۳۴۴ مورد در سال گذشته به ۳ هزار و ۳۸۷ مورد در سال جاری افزایش یافته است.

دادستان مرکز استان قزوین در پایان گفت: میزان پاسخگویی سجل کیفری در سامانه "ساما" (اطلاعات موثر اشخاص) در سال گذشته ۷۴ ساعت بود که در سال جاری به ۱۵ ساعت در کل استان و ۷ ساعت در دادسرای مرکز قزوین کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *